Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kohti vihreämpää vaikuttajamarkkiointia. PR-tapahtumien ja lähetysten ympäristövastuullisuus Spalt PR:llä

Laukkanen, Hanna; Vuori, Pettiina (2024)

Avaa tiedosto
Laukkanen_Vuori.pdf (1.375Mt)
Lataukset: 


Laukkanen, Hanna
Vuori, Pettiina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112229407
Tiivistelmä
​Tämän opinnäytetyön aihe syntyi Spalt PR:n tarpeesta ja ulkoisesta paineesta panostaa vastuullisuuteen. Tavoitteena oli löytää oli konkreettisia toimintatapoja ja kehittää yrityksen ympäristövastuullista toimintaa. Tiedon ja lopputuotoksen avulla yrityksen on mahdollista osaltaan edistää alan muutosta vastuullisempaan suuntaan.

​​Tämän teoreettinen viitekehys käsittelee ympäristövastuullisuutta teemana ja yritysten vastuuta tehdä kestävämpiä valintoja. Tietoperustassa esitellään myös PR-alaan liittyviä oleellisia termejä, kuten vaikuttajamarkkinointi sekä PR-lähetykset ja -tapahtumat. Teoreettista tietoperustaa tukevat opinnäytetyössä käytetyt tutkimusmenetelmät, joita ovat kyselytutkimus, puolistrukturoitu haastattelu ja dokumenttianalyysi.

​Opinnäytetyöstä saadut tutkimustulokset tukivat jo olemassa olevaa tietoa ja tilaajan tarvetta työlle. Sen lisäksi tulokset toivat uusia näkökulmia ympäristövastuullisuuden toteuttamiseen sekä yrityksiltä että vaikuttajilta. Tulosten ansiosta oli mahdollista täsmentää tilaajayrityksen suurimmat kehityskohteet ja löytää niihin toimivia ratkaisuja. Ratkaisujen perusteella luotiin huoneentaulu -mallisen työpaperin, jota yritys voi hyödyntää sekä sellaisenaan että käyttää pohjana laajemmalle vastuullisuussuunnitelmalle. Työpaperi sisältää kuusi PR-tapahtumien ja PR-lähetysten ympäristövastuullisuutta edistävää toimenpide-ehdotusta, jotka on helppo ottaa osaksi yrityksen arkea.

​Opinnäytetyön tavoitteet täyttyivät, sillä tutkimustulosten perusteella on mahdollista kehittää tilaajayrityksen ympäristövastuullisia toimenpiteitä. Käytetyt tutkimusmenetelmät tukivat toisiaan hyvin yhdessä käytettyinä, vaikka eivät yksittäin käytettyinä menetelminä olisi tuottaneet luotettavaa lopputulosta. Opinnäytetyö tarjoaa arvokasta tietoa ympäristövastuullisuuden merkityksestä PR-toiminnassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste