Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ääni yhteisölle! Yhteisöllisen toimintamallin kehittäminen yrityksen sidosryhmätoimintaan

Kämäräinen, Elvi (2024)

 
Avaa tiedosto
Kämäräinen_Elvi.pdf (971.9Kt)
Lataukset: 


Kämäräinen, Elvi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112830883
Tiivistelmä
Työn tilaaja oli Auvo Academy Oy. Auvo Academy on hyvinvointialan yritys, joka tarjoaa korkealaatuista koulutusta ja palveluita erityisesti AUVO®-menetelmän ympärillä. Yritys keskittää koulutusten tarjoamisen terveys- ja hyvinvointialan ammattilaisille, mutta tavoittaa myös yksityisiä henkilöitä. Koulutuksista valmistuneet hoitajat muodostavat yrityksen tärkeimmän sidosryhmän. Opinnäytetyössä kehitettiin uusi yhteisömalli yrityksen sekä sen sidosryhmän väliin.

Työn tavoitteena oli tuottaa yrityksen asiakkaille yhteisöllisyyttä sekä väylä osallistua yrityksen kehittämiseen. Asiakkailta oltiin kuultu palautteita vuosien varrelta juuri aktiivisen yhteisön kaipuusta. Yrityksen toive oli myös aktivoida sidosryhmän toimintaa sisältäpäin, jonka uskottiin toteutuvan uuden yhteisön voimalla.

Toimintamalli kehitettiin asiakasryhmään ja sen tarpeisiin tusutumalla sekä heitä haastattelemalla. Työhön saatiin pohjaa myös palvelumuotoilusta sekä yhteiskehittämisen menetelmästä. Aiempaa yhteisöllisyyden kokemusta kartoitettiin tutkimalla yrityksen tuoreita asiakaskyselyitä sekä järjestämällä asiakkaille verkkovälitteisiä tapaamisia. Asiakkaiden haastatteluissa esiin tulleet seikat vaikuttivat vahvasti mallin kehittymiseen.

Työ laajensi yrityksen tietämystä asiakkaistaan sekä tuotti uusia näkökulmia ja ideoita toimintaan. Prosessissa tuotettiin yhteisömalli, jonka yritys aikoo ottaa käyttöönsä vuoden 2025 alussa. Yhteisöön haetaan motivoituneet osallistujat asiakasryhmän joukosta.

Työ oli onnistunut ja tuotti sovitut toimenpiteet. Tilaaja oli tyytyväinen työn tuotokseen. Tilaajan vastuulle jää mallin käyttöönotto sekä soveltaminen tulevaisuudessa.
 
The aim of the thesis was to develop the sense of community among the company's stakeholders. The work was commissioned by Auvo Academy Oy. Auvo Academy is a wellbeing company that provides high quality training and services specifically based on AUVO® method. The company focuses on providing training for health and wellness professionals, but also reaches out to individuals. The Academy wanted to offer their customers new opportunities to influence their activities, which is what the thesis set out to develop.

The main objective of the work was to improve the sense of community and to create a channel for customers to participate in the development of the company. The company wanted to develop its entire operation in a more customer-oriented way. This was set out to implement by designing a model of a small community in which active customers can act as idea generators, idea brokers and participate in the development process with a low threshold.

The approach was developed by listening to and interviewing the customer group and their needs. The work was also formed by service design and co-creation methods. Previous experiences of the community were explored by examining the company's recent customer surveys and by organising online meetings with customers. The issues raised in the customer interviews strongly influenced the development of the model.

The work strengthened the company's previous knowledge of its customers and brought new perspectives and ideas to its operations. The process produced a community model that the company plans to implement in early 2025. Motivated participants from the customer base will be sought for the community.

The work was successful and produced the agreed actions. The company was satisfied with the work. The company will be responsible for implementing the model and applying it in the future.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste