Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändäyksellä vetovoimaa - Nivalan Työpajasäätiön imagon uudistamishanke

Glad, Arja (2025)

Avaa tiedosto
Glad_Arja.pdf (1.238Mt)
Lataukset: 


Glad, Arja
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503033605
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kehittämishanke, jonka tavoitteena oli laatia toimenpidesuunnitelma ja kehittämisideoita Nivalan Työpajasäätiön imagon ja tunnettavuuden parantamiseksi. Opinnäytetyössä tutkitaan ja selvitetään sosiaalialan palveluja tuottavan säätiön nykypäivää, kehitetään menetelmiä, joiden avulla Nivalan Työpajasäätiön positiivinen maine paranee, imagon ja brändin modernisoinnin sekä toimintamenetelmien uudistamisen että kehittämisen avulla.

Kehittämistyö ajoittuu työllistämistoimien suureen muutosvaiheeseen, kun TE-palvelujen järjestämisvastuu siirtyy kuntien vastuulle 1.1.2025 alkaen. Kehittämistyön tavoitteena on löytää keinoja, joiden vaikutuksesta Työpajasäätiön asiakkailla ja Työpajasäätiön hallinnoimien hankkeiden asiakkailla on paremman työllistymisen mahdollisuuden paikallisiin sekä lähialueen yrityksiin ja yhteisöihin.

Opinnäytetyön tilaajana toimi yksityinen sosiaalialan valmennus- ja kuntoutuspalvelujen tuottaja Nivalan Työpajasäätiö sr. Kehittämishanke toteutettiin laadullisena tutkimuksena käyttäen kolmea eri aineistonkeruumenetelmää: sidosryhmien verkostotapaamisen kyselyä, asiantuntijahaastatteluja sekä Työpajasäätiön hallitukselle ja henkilöstölle järjestettyä toiminnallista kehittämispäivää. Lisäksi tutkimuksessa hyödynnettiin entisten asiakkaiden tapauskertomuksia.

Tutkimuksen tulokset osoittivat Nivalan Työpajasäätiön positiivisen näkyvyyden heikkouden johtuvan viestintään liittyvästä imago-ongelmasta. Nivalan Työpajasäätiön ja sen tuottamien palveluiden sekä tuotteiden positiivista mielikuvaa voidaan parantaa kehittämällä viestintää ja käyttämällä monipuolisesti nykyaikaisia viestintäkeinoja ja -menetelmiä.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi konkreettisia toimenpide-ehdotuksia Nivalan Työpajasäätiön käyttöön. Työ antaa myös laajemmin tietoa sosiaalialan palveluja tuottavasta toiminnasta, positiivisen imagon kehittämisestä ja työllistymisen tukemisesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste