Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ohjelmatoimiston sisäisen toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun kautta

Tanhua, Janina; Tanhua, Janina (2025)

 
Avaa tiedosto
Tanhua_Janina.pdf (7.348Mt)
Lataukset: 


Tanhua, Janina
Tanhua, Janina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504237384
Tiivistelmä
Tämä kehittämistyö on tapaustutkimuksen ja konstruktiivisen tutkimuksen yhdistelmä, jossa tutkitaan tilaajan, All Day Entertainmentin, käytännön ongelmaa ja pyritään lopputuotoksella tarjoamaan ratkaisua. Kehittämistyössä tutkitaan ja havainnoidaan eri menetelmien avulla kehittämiskohtia tilaajan työskentelyssä. Lisäksi kehittämistyössä tutkitaan eri ohjelmatoimistojen tarjoamaa tietoa toiminnastaan ja hyödynnetään tätä muun aineiston lisäksi jatkokehitysehdotuksien tekemisessä tilaajalle. Työn tavoitteena oli löytää tilaajan vahvuudet, heikkoudet sekä kehityskohteet ja näiden avulla luoda kehitysehdotuksia sekä toteuttaa lopputuotos, joka parantaa työryhmän työskentelyn laatua.

Kehittämistyön teoreettinen viitekehys muodostuu Suomen ohjelmatoimistojen sekä tilaajan kuvauksesta sekä palvelumuotoilun ja tutkimuksellisten lähestymistapojen tietoperustasta. Tutkimusmenetelmiin syvennyttiin teorian ja kirjallisuuden avulla sekä käytiin läpi niiden käyttöä kehittämistyössä. Työtä varten toteutettiin työryhmälle työpaja, osastokohtaiset ryhmähaastattelut sekä dokumenttianalyysi viidestä eri ohjelmatoimistosta. Lisäksi työn aikana järjestettiin kaksi aivoriiheä työryhmän kanssa, jonka kautta työryhmä pysyi työn tekemisen matkassa mukana. Lopuksi työryhmältä pyydettiin palautetta työn onnistumisesta loppukyselyn avulla. Näiden toimenpiteiden avulla kerättiin aineistoa kehitysehdotusten, johtopäätelmien ja lopputuotoksen tekemiseen.

Tutkimuksen myötä ilmeni tilaajan tarve kehittää palveluiden ja palvelupolun muodostumista, erityisesti myynti- ja tuotanto-osastojen suhteen. Lisäksi ilmeni haasteita muun muassa tilaajan sisäisessä kommunikoinnissa sekä työntekijöiden työn ja vastuun jakautumisessa. Tässä kehittämistyössä keskityttiin pääosin tilaajan sisäisen työskentelyn ja sen toimivuuden kehittämiseen. Lopputuloksena syntyi tutkimustyö, joka sisältää aineistoa kehittämistarpeiden tunnistamisesta ja niiden analysoimisesta. Tutkimusaineiston ja niiden pohjalta tehtyjen kehitysehdostusten lisäksi, työn oleellisimpana osana syntyi lopputuotos, joka on tilaajalle suunnattu ohjeistus palvelupolun toteuttamiseen. Ohjeistus toimii mallipohjana palvelupolun tekoon.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste