Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Café Amalian kehittäminen

Haimakainen, Ella (2025)

 
Avaa tiedosto
Haimakainen_Ella.pdf (1.305Mt)
Lataukset: 


Haimakainen, Ella
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505059003
Tiivistelmä
​Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia kulttuurikahvilan palveluiden kehittämistä ja asiakastyytyväisyyden parantamista. Tavoitteena on luoda kehitysehdotuksia, jotka edistävät kahvilan asiakaskokemusta ja vahvistavat sen asemaa kulttuuripalveluiden tarjoajana. Nykyisin kulttuurikahvilat ovat suosittuja paikkoja, joissa yhdistyvät kahvila- ja kulttuuritarjonta, mutta kilpailu alalla on kovaa. Asiakastyytyväisyyden parantaminen ja palveluiden kehittäminen ovat keskeisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat kahvilan menestykseen.

​Kyseessä on kulttuurikahvila Äänekoskella, Sumiaisissa, joka avattiin asiakkaille kesäkuussa 2024. Kahvila on auki vain kesäisin. Kahvilassa oli kesän 2024 ajan taidenäyttely, pihakirppis, livemusiikkia viikoittain, myytäviä käsitöitä kuten villasukkia ja puujakkaroita, karaokea sekä itsetehtyjä leivoksia ja piirakoita, joita asiakkaat pystyivät nauttimaan kultuurin lomassa. Kahvila sijaitsee vuonna 1901 rakennetussa maalaistalossa, joka on jo sinällään kulttuurihistoriallisesti arvokas ja museoviraston suojelukohteen arvon saanut rakennus.

​Tutkimusongelmana on selvittää, millaisia kehittämistoimenpiteitä kulttuurikahvila voi toteuttaa palveluidensa parantamiseksi ja asiakastyytyväisyyden lisäämiseksi. Aineisto on kerätty nettikyselyllä, joka jaettiin sosiaalisen median alustoille Facebookiin ja Instagramiin.

​Tässä tutkimuksessa käytetään kahta päämenetelmää: asiakaskyselyä ja benchmarkkausta. Asiakaskyselyllä saadaan suoraa tietoa asiakkaiden mielipiteistä ja kehitysehdotuksista, kun taas benchmarkkauksella vertaillaan kahvilan palveluja alan parhaisiin käytäntöihin. Näiden menetelmien avulla pyritään luomaan kokonaisvaltainen kuva kulttuurikahvilan palveluiden nykytilasta ja kehittämistarpeista.

​Opinnäytetyön tulokset tarjoavat käytännönläheisiä ehdotuksia kulttuurikahviloiden palvelujen parantamiseen ja asiakastyytyväisyyden edistämiseen, jotka voivat hyödyttää paitsi tätä tutkimuskohteena olevaa kahvilaa myös laajemmin kulttuurikahviloita Suomessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste