Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram-markkinointistrategian kehittäminen kaupunkikulttuuriyhdistykselle

Aho, Deeqa (2025)

 
Avaa tiedosto
Aho_Deeqa.pdf (751.9Kt)
Lataukset: 


Aho, Deeqa
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214557
Tiivistelmä
Funky Amigos ry:n jäsen- ja uutiskirjeen tilaajamäärien kasvu pysähtyi. Yhdistyksen Instagram-markkinointi oli epäsäännöllistä ja epäyhtenäistä, eikä pitkän aikavälin strategiaa ollut. Työn tavoitteena ei ollut tuottaa valmista markkinointistrategiaa, vaan kehittää paras mahdollinen tapa sen luomiseen. Kehittämistyössä pyrittiin lisäämään yhdistyksen näkyvyyttä ja kiinnostavuutta.

Työ pohjautuu aiempaan tutkimukseen markkinoinnista, strategioista ja sosiaalisen median hyödyntämisestä sekä kvantitatiiviseen kyselytutkimukseen, puolistrukturoituihin haastatteluihin ja vertailuanalyysiin. Tuloksista nousivat esiin Instagram-markkinoinnin keskeiset elementit, kuten kohderyhmä, vuorovaikutus, algoritmien suosimat sisällöt, julkaisutyyli, yhdistyksen arvot, visuaalisuus ja brändin rakentaminen.

Tavoitteena oli koota tietopohja Instagram-markkinointistrategian kehittämistä varten ja käynnistää sen rakentaminen PDCA-mallin eli jatkuvan oppimisen menetelmän avulla. Työ antoi konkreettisen pohjan strategian jatkokehittämiselle ja tarjoaa sovellettavia keinoja myös muille yhdistyksille.
 
The growth in Funky Amigos ry’s membership and newsletter subscriber numbers had stalled. The association's Instagram marketing was irregular and inconsistent, and there was no long-term strategy in place. The goal of the thesis was not to produce a finished marketing strategy, but to develop the best possible method for creating one. The development work aimed to increase the association's visibility and appeal.

The work is based on previous research on marketing, strategic planning, and the use of social media, as well as a quantitative survey, semi-structured interviews, and comparative analysis. The results highlighted key elements of effective Instagram marketing, such as the target audience, interaction, content favored by the algorithm, posting style, the association’s values, visual identity, and brand building.

The objective was to build a knowledge base for the development of an Instagram marketing strategy and to initiate its creation using the PDCA model – a continuous improvement method. The thesis provided a concrete foundation for the continued development of the strategy and offers applicable tools for other associations as well.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste