Taideapteekin markkinointisuunnitelma : ja uudelleen profilointi
Ilmasti, Erja (2014)
Ilmasti, Erja
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504104202
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504104202
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilaajana on julkinen kunnan organisaatio, Jyväskylän kulttuuripalvelut. Opinnäytetyön tavoitteena oli mallintaa 6-vuotisen ikäihmisille suunnattujen kulttuuripalveluiden Taideapteekki-konseptin markkinointia asiakaslähtöiseksi ja laatia sille markkinointisuunnitelma.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö, mikä pohjana on käytetty kvantitatiivista eli määrällistä kyselytutkimusta, havainnointeja, haastatteluja sekä alan kirjallisuutta. Lopputuloksena syntyi Taideapteekki nimen uudelleen profilointi sekä markkinointisuunnitelma, joka painottuu viestintään ja tiedotukseen.
Opinnäytetyössä tuon esiin myös syitä siihen miksi julkisen sektorin ja nimenomaan kunnan kulttuuripalveluiden kannattaa asettaa selkeitä tavoitteita, strategioita ja markkinointisuunnitelmallisuutta toiminnalleen.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö, mikä pohjana on käytetty kvantitatiivista eli määrällistä kyselytutkimusta, havainnointeja, haastatteluja sekä alan kirjallisuutta. Lopputuloksena syntyi Taideapteekki nimen uudelleen profilointi sekä markkinointisuunnitelma, joka painottuu viestintään ja tiedotukseen.
Opinnäytetyössä tuon esiin myös syitä siihen miksi julkisen sektorin ja nimenomaan kunnan kulttuuripalveluiden kannattaa asettaa selkeitä tavoitteita, strategioita ja markkinointisuunnitelmallisuutta toiminnalleen.