Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Riippumaton Jussi -juhannusfestivaali – brändin kehittäminen ja markkinointistrategian luominen

Kärppä, Adafiia; Parri, Stina; Virkkunen, Nicke (2025)

 
Avaa tiedosto
Karppa_Parri_Virkkunen.pdf (24.47Mt)
Lataukset: 


Kärppä, Adafiia
Parri, Stina
Virkkunen, Nicke
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025111828482
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä arvioidaan ja kehitetään turkulaisen Riippumaton Jussi -festivaalin markkinointia sekä brändiä. Harjattulan Kartano Oy:n järjestämä kolmepäiväinen festivaali pidetään juhannuksena Turun Kakskerrassa – Harjattulan rannassa. Opinnäytetyön tavoitteena on kirkastaa festivaalin brändiä visuaalisen tuotoksen muodossa sekä luoda markkinoinnille suunnitelmallinen pohja.

Idea opinnäytetyölle lähti työn tekijöiden omasta halusta parantaa paikallisen festivaalin tunnettuutta. Lisäksi ilmeni, että festivaalin kävijämäärä ei vielä vastannut tilaajan toiveita.

Työssä hyödynnettiin neljää aineistonkeruumenetelmää: työpajaa, kyselyä, benchmarkkausta sekä havainnointia. Aineistonkeruussa pidettiin tärkeänä tiedonlähteen monipuoli- suutta sekä vaihtelevuutta. Aineistoa kerättiin organisaation sisältä, festivaalikävijöiltä, toi-silta vaihtoehtofestivaalien järjestäjiltä sekä festivaalista aiemmin tietämättömiltä henkilöiltä. Tietoperustan muodosti kirjalliset lähteet, jotka kattoivat työn kannalta keskeisimmät brändin ja markkinoinnin osa-alueet sekä tilastoja tapahtuma-alan nykytilanteesta. Aineiston perusteella selvitettiin festivaalin nykytilannetta ja suuntaa, johon markkinointia ja brändiä tulisi kehittää.

Opinnäytetyön tuotoksina syntyi visuaalinen ja havainnollistava brändikäsikirja sekä kehitysideoihin painottuva markkinointistrategia. Tuotokset on tarkoitettu yhdessä tarkasteltavaksi. Molemmat tuotokset luotiin Canva-ohjelmaa hyödyntäen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste