Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opinnäytetyön otsikko: Liedon Teatterin viestinnän ja markkinoinnin kehittäminen

Grönfors, Matias; Harri, Teresia (2025)

 
Avaa tiedosto
Gronfors_Harri.pdf (12.86Mt)
Lataukset: 


Grönfors, Matias
Harri, Teresia
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112229123
Tiivistelmä
Tämän kehittämistyön tavoitteena oli uudistaa Liedon Teatterin viestintää ja markkinointia niin, että ne tukevat teatterin strategisia tavoitteita, yleisölähtöisyyttä ja toiminnan jatkuvuutta. Työn tilaajana toimi Liedon Teatteri ry, vapaaehtoispohjainen harrastajateatteri, joka halusi siirtyä satunnaisesta ja henkilöriippuvaisesta viestinnästä suunnitelmalliseen ja strategiseen toimintamalliin. Kehittämistyö vastasi tarpeeseen, joka syntyi sekä organisaation sisäisestä muutostarpeesta että kulttuurikentän viestinnällisestä kilpailusta. Työn tietoperusta muodostui strategisen viestinnän, digitaalisen markkinoinnin, asiakasymmärryksen ja Lean-ajattelun teemoista. Keskeisiä käsitteitä olivat muun muassa viestintästrategia, asiakaslähtöisyys, segmentointi, monikanavainen viestintä ja prosessien kehittäminen. Kehittämistyö toteutettiin monimenetelmällisesti. Aineistoa kerättiin asiakaskyselyllä, ideointipajalla ja benchmarking-analyysillä, jotka yhdessä tuottivat ymmärrystä teatterin nykytilasta, yleisöjen odotuksista ja alan hyvistä käytännöistä. Kehittämistyön lähestymistapana oli osallistava ja käytäntölähtöinen prosessi, jossa tilaaja oli aktiivisesti mukana työn eri vaiheissa. Työn tuloksena syntyi Liedon Teatterille kokonaisvaltainen viestintämalli, joka sisältää viestintästrategian, viestintä- ja markkinointisuunnitelman, kanavasuunnitelman sekä visuaaliset työ- ja julkaisupohjat. Lisäksi työ tuotti uutta tietoa teatterin asiakaskunnasta, viestinnän toimivuudesta ja kehittämistarpeista. Keskeisenä tuloksena voidaan todeta, että strateginen ja suunnitelmallinen viestintä on mahdollista myös pienessä ja resurssiltaan kevyessä kulttuuriorganisaatiossa, kun prosessit, vastuut ja työkalut määritellään selkeästi. Asiasanat: viestintästrategiat, markkinoinnin suunnittelu, harrastajateatterit, kulttuuriala
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste