Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

’’Mitäs myö jopolaiset?’’ : JOPO® – oppilaiden kokemuksia nuorisotyön tuesta joustavassa perusopetuksessa Joensuun normaalikoululla

Martin, Sebastian (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Martin-Sebastian.pdf (683.7Kt)
Lataukset: 


Martin, Sebastian
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076559
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tilaajana toimi Joensuun normaalikoulu, joka on harjoittelukouluna osana Itä-Suomen yliopistoa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa haastatelluilta nuorilta uutta tietoa Joensuun normaalikoululle, jolla voitaisiin parantaa koulun joustavaa perusopetusta.

Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus. Tutkimuksen aineisto kerättiin teemahaastattelemalla viittä JOPO® – luokan nuorta. Opinnäytetyössä tutkittiin Joensuun normaalikoulun yläkoulun JOPO® – oppi-laiden kokemuksia nuorisotyöstä ja sen tuesta heidän opetuksessaan. Lisäksi opinnäytetyössä tutkittiin myös nuorten motivaatiota JOPO® - opetukseen, ennen nuorisotyön tuomaa tukea ja työkaluja.

Tutkimustulosten perusteella Joensuun normaalikoulun JOPO® – luokan nuoret viihtyvät joustavassa perusopetuksessa. JOPO® – luokalla on hyvä ilmapiiri ja oppimismotivaatio kohdallaan, kun oppilailla on pienessä ryhmässä työrauha. Nuorten mielestä JOPO® – opettajalla olisi hyvä olla työparina koulu-nuorisotyöntekijä. Nuoret kaipaavat joustavaan perusopetukseen muutoksia, joilla voitaisiin parantaa luokan ryhmähenkeä. Nuorten mielestä leirikouluna järjestetty Nuotta-valmennus oli positiivinen kokemus luokan ryhmäytymisen kannalta ja Nuotta-valmennusta olisi hyvä jatkaa osana joustavaa perus-opetusta.

Tarkoituksenani oli myös tutkia, miten Joensuun normaalikoulu hyötyisi yhteisöpedagogista (AMK), jolla on vahva, ammatillinen osaaminen koululla tehtävästä nuorisotyöstä. Yhteisöpedagogi (AMK) toimii koulussa yhteisöllisen pedagogiikan voimin kasvattajana ja nuorten osallistajana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste