"johtaminen" - Selaus asiasanan mukaan Satakunnan ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-20 / 196
-
360° palaute tukena esihenkilötyössä
(2023)Esihenkilöiden palautteen saamisen näkökulmasta kohdeorganisaatiossa oli tunnistettavissa kolme haastetta: esihenkilöt saivat liian vähän palautetta oman toimintansa kehittämiseksi, esihenkilöt eivät saaneet juuri koskaan ... -
Asiakaskokemuksen johtaminen vähittäiskaupan alalla
(2023)Opinnäytetyössä tutkittiin asiakaskokemuksen johtamista vähittäiskaupan alalla. Työssä perehdyttiin asiakaskokemuksen syntymekanismeihin ja miten yritys voi vaikuttaa asiakaskokemukseen. Tavoitteena oli löytää työn ... -
Asianhallinnan prosessien ja toimintatapojen kehittäminen
(2022)Tiivistelmä Kehittämistyön tarkoituksena oli kunnan asianhallinnan asiankäsittelyn toimintatapojen ja prosessien kehittäminen vakioprosesseiksi. Työssä tutkittiin ja vertailtiin, miten julkisen hallinnon asiankäsittelyn ... -
Asiantuntijaorganisaation prosessit
(2022)Opinnäytetyön tarkoituksena oli tilaaja organisaation prosessien kuvaaminen. Tilaaja organisaatiossa oli tiedostettu ettei asiantuntijoiden prosesseja ollut kuvattu, vaan jokainen oli ikään kuin kasvanut sisään rooleihinsa. ... -
Asiantuntijapalvelun johtaminen kohdeorganisaatiossa
(2022)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia kohdeorganisaation asiantuntijapalvelun palvelutuotantoa sekä kehittää palvelun johtamista asiakaslähtöisemmäksi. Opinnäytetyön aikana keskityttiin lisäksi asiantuntijapalvelun globaalin ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
BI-raportointijärjestelmä johdon päätöksenteon tukena
(2021)Business Intelligence eli liiketoimintatiedon hyödyntäminen tarkoittaa organisaation toimintaan liittyvän ulkoisen ja sisäisen tiedon systemaattista analysointia. Tiedon raportointiin ja analysointiin käytetään paljon aikaa ... -
Digikyvykkyyden hyödyntäminen johtamisessa osana strategista menestymistä
(2024)Kehittämistyön tarkoituksena oli selvittää esihenkilöiden digikyvykkyyden hyödyntämisen taso organisaatiossa tällä hetkellä. Tason selvittämiseksi pyrittiin myös löytämään mahdollisia kipukohtia ja koetettiin etsiä niihin ... -
Digityökalun käytön tuen tarpeet työkykyjohtamisessa
(2024)Opinnäytetyön aiheen valintaan vaikutti viime vuosien yhteiskunnalliset muutokset. Koronavuodet sekä Ukrainan sodan vaikutteet yhdessä digitalisaation kanssa ovat muuttaneet tapaamme ajatella ja tehdä työtä. Kohdeorganisaatiossa ... -
Eduskunnan turvatoimilain kehittäminen : esiselvitys toimivaltalain kehittämistarpeista
(2024)Tämän tutkimuksellisen kehittämistehtävän tavoitteena oli selvittää eduskunnan turvallisuusosaston toimivallasta säätelevän lain, eli lain turvatoimista eduskunnassa muutostarpeita ja tarkoituksena saattaa vireille lain ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
"Ei mikään laki voi olla noin hullu” : ajatuksia yrittäjäpolvenvaihdoksesta ja yrittäjyydestä
(Satakunnan ammattikorkeakoulu, 2020) -
Empatia johtamistyössä
(2021)Suomessa on pitkät perinteet auktoriteerisestä johtamisesta, mutta empaattisempi johtamistapa on valtaamassa alaa yhä useammassa yrityksessä. Empatian merkitys onnistuneessa johtamisessa on merkittävä. Osaava esihenkilö ... -
Esihenkilö- ja asiantuntijatyössä kehittyminen hybridityömallissa
(2024)Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ja kehittää esihenkilö- ja asiantuntija-työn suorittamisen johtamisessa tarvittavaa osaamista sekä priorisoida teki-jän omaa ajankäyttöä. Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena ... -
Esihenkilöiden näkemyksiä työhyvinvoinnin johtamisesta ja kehittämisestä vammaistyössä
(2023)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää vammaispalveluiden yksiköiden esihenkilöiden näkemyksiä työhyvinvoinnin johtamisesta ja kehittämisestä. Opinnäytetyössä vastattiin seuraaviin kysymyksiin: miten esihenkilöt ... -
Esihenkilöiden tunneälykkyyden taso toimeksiantajayrityksessä
(2023)Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona ja aiheena oli esihenkilöiden tunneälykkyyden taso toimeksiantajayrityksessä. Tavoite oli avata toimeksiantajalle yrityksen esihenkilöiden tunneälytaitojen tämänhetkistä tasoa ja ... -
Esihenkilön johtamisen rooli yksilön osaamisen kehittämisessä : Ulvilan kaupungin ateria- ja puhtauspalvelut
(2022)Tämän opinnäytetyön kohdeorganisaationa oli Ulvilan kaupungin teknisen toimen tulosyksikkö ateria- ja puhtauspalvelut. Päätavoitteena oli selvittää, millaista johtamista esihenkilöltä tarvitaan, jotta yksilö motivoituu ... -
Esihenkilön keinot vaikuttaa henkilöstön työmotivaatioon
(2023)Opinnäytetyön tarkoituksena oli käsitellä esihenkilön keinoja henkilöstön motivaatioon. Teoriaosuus käsittelee motivaation ja työhyvinvoinnin eri muotoja, sekä esihenkilön tapoja antaa palautetta, sekä millaisia vaikutuksia ... -
Esihenkilön rooli hybriditiimin tiimiyttämisessä asiantuntijaorganisaatiossa
(2024)Kehittämistyön tarkoituksena oli selvittää kohdeorganisaatiolle esihenkilön roolia asiantuntijoista koostuvan hybriditiimin tiimiyttämisessä. Tavoitteena oli tuottaa kehittämisehdotuksia ja näkökulmia esihenkilöille ... -
Esihenkilönä kehittyminen apulaisprojektipäällikkönä : Resto-tietotaitokilpailut Porissa 2024
(2024)Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä tutustuttiin tutkijan eli kirjoittajan esihenkilönä toimimiseen ja kehittymiseen vuoden 2024 Resto-tietotaitokilpailuiden järjestäjätiimissä. Opinnäytetyön kirjoittaja oli ... -
Esihenkilötyön vaikutus työntekijöiden sitoutumiseen siivousalalla
(2023)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle tietoa työntekijöiden näkökulmasta nykyisen esihenkilötyön laadusta toimeksiantaja yritys L&T Siivous Oy:ssä ja antaa kehittämisehdotuksia siihen, miten ... -
Esimiehen rooli osallistavan toiminta- ja johtamiskulttuurin rakentumisessa Pirkanmaan Osuuskaupassa
(2021)Tutkimuksen kohdeorganisaatio oli Pirkanmaan Osuuskauppa. Pirkanmaa Osuuskaupan strategia on kirjoitettu ”Reseptiksi”, ja sen eteenpäin viemiseksi on laadittu pelillinen menetelmä, reseptipeli. Reseptipeli tulisi toteuttaa ...