"laatu" - Selaus asiasanan mukaan Kajaanin ammattikorkeakoulu

    • Asiakas-, tuotteistamis- ja laatuprosessien kehittäminen Kainuun sosiaalialan yrityksissä 2013-2014 

      Juntunen, Anitta; Mikkonen, Liisa; Penttinen, Leena (Kajaanin Amk Oy, 2014)
      Kainuussa toteutettiin Toimintaprosessien ja laadun kehittäminen sosiaalialan yrityksissä Kainuussa – hanke (TOLAKE) 1.3.2013 – 31.10.2014. Hankkeen lähtökohtia olivat valvovien viranomaisten sosiaalialan yrityksille ...
    • Asiakastutkimus AplicOnline-palvelun käytöstä 

      Juvonen, Essi (2023)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Liikunta- ja hyvinvointikeskus Aplicon digitaalisen liikuntapalvelun, AplicOnlinen, asiakaskuntaa ja -käyttäytymistä. Työn aihe on ajankohtainen, sillä digitalisaation jatkuva ...
    • Asiakastyytyväisyys case – Kalajoki Keskusvaraamo 

      Holopainen, Natalie (2022)
      Asiakastyytyväisyys on yksilöllinen kokemus, jota ohjailee moni sekä sisäinen- että ulkoinen tekijä. Vaikka teknologia kehittyy huimaa vauhtia, ja itsepalvelu verkkoalustoilla yleistyy, voi ammattitaitoinen asiakaspalvelu ...
    • Asiakastyytyväisyys Kajaanin ammattikorkeakoulun kirjaston palveluihin 

      Anttonen, Janne (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli ottaa selvää Kajaanin ammattikorkeakoulun kirjaston palveluiden asiakastyytyväisyydestä. Asiakkaiden mielipiteitä kartoitettiin yhteis- ja kaukolainauksen, lainauskäytäntöjen, tilojen ...
    • Asiakastyytyväisyys Ristijärven Pirtillä 

      Savikko, Taina (2021)
      Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyden tutkiminen Ristijärven Pirtillä. Toimeksiantajana oli Ristijärven Pirtin yrittäjä, Mikko Ylijukuri. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Ristijärven Pirtin majoituspalveluita ...
    • Asiakastyytyväisyys, Runnin Kylpylän ravintola Mamselli 

      Tanttu, Tiia (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyössä tutkitaan asiakkaiden tyytyväisyyttä Runnin Kylpylän ravintola Mamselliin. Ravintola Mamsellissa ei ole sen yli kolmenkymmenen toimintavuoden aikana aiemmin toteutettu vastaavaa tutkimusta, joten se oli ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely Kahvila Porinalle 

      Risberg, Fredrik (2020)
      Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää Kahvila Porinan asiakkaiden asiakastyytyväisyys niin palvelusta, tuotevalikoimasta, näkyvyydestä kuin viihtyvyydestä. Pääasiallisena tavoitteena oli kerätä asiakkailta mielipiteitä ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely Scandic Kajanukselle 

      Lindgren, Milla (2022)
      Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely Scandic Kajanukselle. Toimeksiantajana toimi Scandic Kajanus. Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella asiakkaiden tyytyväisyyttä hotellin sisustukseen, varustukseen ja ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely siivousliikkeelle 

      Moilanen, Heli (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tutkimuksen toimeksiantajana oli RTK- Palvelu Oy: n Oulun yksikön siivouspalvelut. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä RTK- Palvelun Oulun ja Rovaniemen yksiköiden palvelun laatuun ja ...
    • Asiakastyytyväisyystutkimus K-supermarket Kuhmo 

      Tesler, Tiina (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tutkimuksen toimeksiantajana oli Aug. Korhonen Oy nimen alla toimiva K-supermarket Kuhmo. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyys Kuhmon K-supermarketin tuotevalikoimaan ja saatavuuteen, hinnoitteluun ...
    • Asiakastyytyväisyystutkimus Narai hotelliin 

      Härkönen, Saara; Korja, Hanna (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää ovatko asiakkaat tyytyväisiä Narai hotelliin ja sen tarjoamiin palveluihin. Asiakkaiden taustatietojen lisäksi kyselylomakkeessa kysyttiin kattavasti mitä palveluita asiakkaat ...
    • Elintarvikelaadun seuranta teollisuudessa : aistinvaraisen arvioinnin kehittäminen Puolustusvoimissa 

      Jaara, Liisa (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2006)
      Aistinvarainen mittausjärjestelmä voi tarjota elintarvikehankinta- ja tuotantoprosessiin apuvälineen laadun ja kannattavuuden kehittämiseen. Tutkimustehtävänä oli selvittää, mihin tekijöihin tulee kiinnittää huomiota ...
    • Erityisruokavalio-opas LUMA-keskus Majakan keittiölle 

      Syvävirta, Jaana (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2009)
      Erityisruokavalioasiakkaita on runsaasti tänä päivänä ja asiakkaiden tarpeiden huomioiminen yhä yksilöllisemmin asettaa haasteita ruokapalvelulle. Erityisruokavalioiden toteuttamiseen tarvitaan ammattitaitoinen henkilökunta ...
    • Hoidon laatu - laitoshoidossa olevan potilaan saattohoito 

      Rontti, Vuokko (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2009)
      Vanhusten määrä lisääntyy koko maassa. Kuusamossa vanhimpien ikäluokkien osuus kasvaa suhteessa muuhun väestöön. Osa vanhuksista viettää elämänsä viimeiset ajat laitoshoidossa. Laitoshoidon viimeistä vaihetta kutsutaan ...
    • Hoivatyön laadun johtaminen lyhytaikaisyksiköissä osaamisen johtamisen avulla 

      Lipponen, Rauni (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
      Lyhytaikaisyksiköiden toiminnan kehittäminen on ajankohtaista, sillä ikääntyvän väestön osuus kasvaa. Lyhytaikaishoiva toiminta on avohoitona toteutettavaa hoitoa ja hoivaa. Hoivapaikkoja on niukasti kysyntään verraten, ...
    • Hätätilapotilaan tavoittamisviiveen merkitys potilaan hoidon laatuun ja jatkohoitoon 

      Siimento, Hannu; Willman, Juha (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2011)
      Vuoden 2010 alusta Iisalmen, Kiuruveden, Sonkajärven ja Vieremän sosiaali- ja terveydenhuollon (lukuun otta-matta lasten päivähoitoa) sekä ympäristönsuojelun, terveysvalvonnan ja eläinlääkintähuollon palveluista on vas-tannut ...
    • Isännöintityön laadunvarmistus 

      Riekki, Laura (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)
      Laatu on tuotteen tai prosessin ominaisuus, joka voidaan määritellä usealla tavalla. Laatu voi merkitä tuotteen virheettömyyttä, asiakkaan tarpeiden täyttymistä tai asetettujen vaatimusten mukaisuutta. Laadunvarmistus on ...
    • Iäkkään ihmisen elämän loppuvaiheen hoidon laadun kehittäminen läheisten ja työntekijöiden arvioimana 

      Ohtonen, Sirkka (2023)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli Kehittää Kajaanin Arvola-koti ry:n ympärivuorokautisen hoidon asiakkaiden palliatiivisen hoidon laatua yhteiskehittämällä. Opinnäytetyö toteutettiin palvelumuotoilun menetelmin. Palvelumuotoilun ...
    • Järjestämisohje tapahtuman laadun kehittämisen työkaluna – Case: Kainuun Rastiviikko 

      Karhukorpi, Katri (2022)
      Kainuun Rastiviikko on Suomen suurin suunnistusviikkotapahtuma. Tapahtuma järjestetään vuosittain ja sen järjestäjäorganisaatio muuttuu jatkuvasti. Jotta tapahtuman järjestelyt sujuisivat tehokkaammin ja tapahtuma pysyisi ...
    • Kajaani City Trail -polkujuoksukilpailun markkinoinnin kehittäminen : kohdistettu sisältömarkkinointi urheilutapahtumassa 

      Viljamaa, Niklas (2020)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on reflektoida Kajaanissa vuonna 2019 järjestetyn Kajaani City Trail -polkujuoksutapahtuman onnistuneisuutta. Reflektoinnin pohjalle muodostettiin ratkaisuja, joilla pyrittiin korjaamaan ...