Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys Porin kaupungin järjestämiin valvottuihin ja tuettuihin tapaamisiin : Muutoin en olisi saanut mahdollisuutta tavata lastani

Dziok, Karolina (2016)

 
Avaa tiedosto
ASIAKASTYYTYVAISYYS PORIN KAUPUNGIN JARJESTAMIIN VALVOTTUIHIN JA TUETTUIHIN TAPAAMISIIN.pdf (583.5Kt)
Lataukset: 


Dziok, Karolina
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604043834
Tiivistelmä
Dziok, Karolina. ASIAKASTYYTYVÄISYYS PORIN KAUPUNGIN JÄRJESTÄMIIN VALVOTTUIHIN JA TUETTUIHIN TAPAAMISIIN. Muutoin en olisi saanut mahdollisuutta nähdä lastani. Pori, kevät 2016, 43 s., 2 liitettä.

Diakonia-ammattikorkeakoulu, Diak Pori. Sosiaalialan koulutusohjelma, sosionomi (AMK).

Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Porin tapaamispaikan asiakastyytyväisyyttä ja asiakkaiden kokemuksia siitä. Tapaamispaikka vastaa valvottujen ja tuettujen tapaa-misten järjestämisestä Porissa. Tavoitteena oli selvittää ovatko asiakkaat tyytyväisiä toi-minnan järjestelyihin sekä miten toimintaa voisi vielä kehittää heidän tarpeitaan vastaa-vaksi.

Teoriaosuudessa esitellään valvottujen ja tuettujen tapaamisten käytäntöjä, tarkennetaan tutkimuksessa käytettyjä keskeisiä käsitteitä sekä selvitetään lakiuudistuksen vaikutusta valvottuihin ja tuettuihin tapaamisiin. Teoriaosuudessa tuodaan esille asiakastyytyväisyyden määrittelyä teorian avulla. Kerron myös tapaamispaikkatoiminnasta Porissa. Lakiuudistuksen myötä oli tärkeää lähteä selvittämään asiakkaiden kokemusta palvelusta ja sen toimivuudesta, jotta niitä voisi kehittää jatkossa asiakkaiden tarpeita vastaavaksi.

Opinnäytetyössä hyödynnetään sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista tutkimusmetodia. Aineiston keruu toteutettiin asiakastyytyväisyyslomaketta käyttäen. Kyselyssä käytettiin sekä valmiita vastausvaihtoehtoja että avoimia kysymyksiä. Vastaukset tilastoitiin ja analysoitiin sisällönanalyysin avulla. Tutkimus toteutettiin kesällä 2015, jolloin asiak-kailla oli mahdollisuus vastata kyselyyn tapaamisen aikana ja jättää se Porin Tapaamis-paikan toimipisteelle.

Kyselyyn vastasi 61 asiakasta, joista 50 vastausta pystyttiin hyödyntämään opinnäyte-työssä. Vastauksista ilmeni, että Porin kaupungin tapaamispaikan asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä toiminnan järjestelyihin, tiloihin sekä työntekijöihin. Asiakkaat kokivat ta-paamispaikan toiminnan vastaavan heidän tarpeitaan. Kehitysehdotukset painottuivat ulkoiluun, materiaaleihin sekä ohjattuun toimintaan.

Avainsanat: valvottu tapaaminen, tuettu tapaaminen, tapaamispaikkatoiminta, asiakas-tyytyväisyys, lapsen tapaamisoikeus, tapaajavanhempi, uusi sosiaalihuoltolaki
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste