Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tanssi vieraan kielen oppimisen tukena englanninkielisessä päiväkodissa

Lausniemi, Riikka (2016)

Avaa tiedosto
Lausniemi_Riikka.pdf (574.5Kt)
Lataukset: 


Lausniemi, Riikka
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092814656
Tiivistelmä
Lausniemi Riikka. Tanssi oppimisen tukena englanninkielisessä päiväkodissa. Diak, Pori, syksy 2016, 34 sivua, 1 liite.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, sosiaalialan koulutusohjelma sosionomi (AMK) + lastentarhanopettajan virkakelpoisuus.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ja toteuttaa menetelmä, jossa tanssin avulla tuetaan vieraan kielen oppimista englanninkielisessä päiväkodissa. Tarkoituksena oli tuoda päiväkodin arkeen jotakin uutta, minkä vuoksi opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena hankkeena. Opinnäytetyön tehtävinä olivat hankkeen teoriapohjan ja taustan kuvaaminen, tanssituokioiden suunnitteleminen ja toteutus sekä niiden sisältöjen ja tavoitteiden kirjaaminen, hankkeen arviointi ja soveltuvuuden arviointi varhaiskasvatuksen näkökulmasta.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus suoritettiin Nokian Englanninkielisessä päiväkodissa keväällä 2016. Osallistuva ryhmä koostui kuudesta esikoululaisesta. Tanssitunteja oli kaikkiaan viisi, joista jokainen kesti noin 20 minuuttia. Hankkeen arviointi perustui lasten omiin kommentteihin, mukana olleen lastentarhanopettajan havainnointiin sekä opinnäytetyön tekijän omaan arvioon.
Hankkeesta saadun palautteen mukaan tanssituokioita voidaan soveltaa hyvin osana kielikylpypäiväkodin opetusta, myös osana liikunta- ja taidekasvatusta. Kinesteettinen oppiminen hyödyttää erityisesti lapsia, joilla on keskittymis- tai oppimisvaikeuksia. Tanssituokioita voidaan soveltaa myös nuoremmille lapsille sekä tavallisissa päiväkodeissa toiminnallisena kielisuihkuna.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste