Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

HYVÄKSYTTY, ARVOKAS JA RAKASTETTU : Nuoren itsetuntoa vahvistava aineisto rippikoulutyöhön

Pellinen, Saara (2016)

 
Avaa tiedosto
Pellinen_Saara.pdf (485.6Kt)
Lataukset: 


Pellinen, Saara
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112317063
Tiivistelmä
Pellinen, Saara. Hyväksytty, arvokas ja rakastettu. Nuoren itsetuntoa vahvistava aineisto rippikoulutyöhön. Helsinki, syksy 2016, 79 s., 3 liitettä. Diakonia-ammattikorkeakoulu, Sosiaalialan koulutusohjelma, Kristillisen lapsi- ja nuorisotyön suuntautumisvaihtoehto, sosionomi (AMK) + kirkon nuorisotyöntekijän virkakelpoisuus.

Opinnäytetyö on produkti, jonka tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa nuorten itsetuntoa vahvistava aineisto rippikoulutyöhön. Aineisto on suunniteltu niin, että sitä voidaan käyttää eri seurakunnissa. Aineiston tavoitteena on vahvistaa nuorten itsetuntoa ja osoittaa heille heidän arvokkuutensa ja ainutlaatuisuu-tensa Jumalan silmissä. Aineistoa testattiin kahdella rippikoululeirillä Etelä-Karjalassa Ruokolahden seurakunnassa kesällä 2016. Valmis aineisto koos-tuu kolmesta tuokiosta, jotka ovat raamatturyhmä, oppitunti ja iltahartaus.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa esitellään työn yhteistyötaho ja lähtökohdat. Tämän lisäksi esitellään aineistoa itsetunnosta, minäkuvasta ja identiteetistä, rippikouluikäisestä nuoresta, rippikoulusta ja sen pedagogiikasta sekä ryhmis-tä.

Prosessi alkoi syksyllä 2015 opinnäytetyön ideoinnilla. Yhteistyötahon löydyt-tyä aineistoa testattiin rippikoululeireillä ja aineistoa muokattiin ja kehitettiin palautteen perusteella. Aineisto vastasi tekijän tavoitteita nuorten itsetunnon vahvistamisesta. Koko prosessi tuki ammatillista kasvua ja loi uusia näkökulmia ryhmänohjaukseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste