Avoimet ovet -tapahtuman järjestäminen päiväkoti Pilke Kielipolussa oppimisen alueita hyödyntäen
Rosnell, Suvi (2017)
Rosnell, Suvi
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022200
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022200
Tiivistelmä
Rosnell, Suvi. Avoimet ovet -tapahtuman järjestäminen päiväkoti Pilke Kielipolussa
oppimisen alueita hyödyntäen. s. 34, 2 liitettä. Diakonia-ammattikorkeakoulu, Pori.
Sosiaalialan koulutusohjelma. Sosionomi (AMK). Lastentarhanopettajan kelpoisuus.
Työelämälähtöinen opinnäytetyö käsittelee avoimet ovet -tyyppisen tapahtuman
järjestämistä päiväkodissa. Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa päiväkotia
markkinoiva tapahtuma, jossa tuotiin esille päiväkodin pedagogista toimintaa,
arvoja sekä päiväkodin englanninkielen painotteisuutta.
Tavoitteiden saavuttamiseksi tapahtuma koostui monipuolisista toimintapisteistä, jotka yhdistelivät eri oppimisen alueita, sekä tilatusta esiintyjästä.
Lasten osallisuus otettiin huomioon suunnitteluvaiheessa. Heidän toiveensa koskien
tapahtuman sisältöä kuultiin. Päiväkodin työyhteisö oli mukana tapahtuman suunnittelu- ja toteutusprosessissa, heidän kanssaan käytiin säännöllisiä keskusteluja muun muassa käytännön järjestelyistä.
Tapahtumaa arvioitiin henkilökunnalta kerätyn palautekyselyn perusteella. Tapahtuma koettiin onnistuneeksi ja tarkoitustaan palvelleeksi, se keräsi päivähoidosta kiinnostuneita lapsiperheitä paikalle.
oppimisen alueita hyödyntäen. s. 34, 2 liitettä. Diakonia-ammattikorkeakoulu, Pori.
Sosiaalialan koulutusohjelma. Sosionomi (AMK). Lastentarhanopettajan kelpoisuus.
Työelämälähtöinen opinnäytetyö käsittelee avoimet ovet -tyyppisen tapahtuman
järjestämistä päiväkodissa. Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa päiväkotia
markkinoiva tapahtuma, jossa tuotiin esille päiväkodin pedagogista toimintaa,
arvoja sekä päiväkodin englanninkielen painotteisuutta.
Tavoitteiden saavuttamiseksi tapahtuma koostui monipuolisista toimintapisteistä, jotka yhdistelivät eri oppimisen alueita, sekä tilatusta esiintyjästä.
Lasten osallisuus otettiin huomioon suunnitteluvaiheessa. Heidän toiveensa koskien
tapahtuman sisältöä kuultiin. Päiväkodin työyhteisö oli mukana tapahtuman suunnittelu- ja toteutusprosessissa, heidän kanssaan käytiin säännöllisiä keskusteluja muun muassa käytännön järjestelyistä.
Tapahtumaa arvioitiin henkilökunnalta kerätyn palautekyselyn perusteella. Tapahtuma koettiin onnistuneeksi ja tarkoitustaan palvelleeksi, se keräsi päivähoidosta kiinnostuneita lapsiperheitä paikalle.