dc.contributor.author | Lahtiluoma, Sirpa | |
dc.date.accessioned | 2018-11-13T07:41:20Z | |
dc.date.available | 2018-11-13T07:41:20Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2018111216994 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/154171 | |
dc.description.abstract | Opinnäytetyön tilaaja on Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ry. Työ tehdään tutkimuksellisella otteella, ja menetelminä käytetään dokumenttiaineistoja ja asiantuntijoiden haastatteluja. Ensimmäinen verkkokoulutus liiton henkilökunnalle ja aktiivijäsenille toteutettiin toukokuussa 2018. Varsinaiset jäsenten verkkokoulutukset on tarkoitus käynnistää syksyllä 2018.
Opinnäytetyön tavoitteena on kuvata SuPerin verkkokoulutuksen kehittämisprosessi ja kehittämissuunnitelma. Kehittämissuunnitelman tarkoituksena on toimia työkaluna, joka voidaan ottaa käyttöön ongelmatilanteen ilmetessä. Kehittämisprosessin kuvaus helpottaa SuPeria kehittämään verkkokoulutuksia, tunnistamaan verkkokoulutuksen ja -oppimisen kriittisiä osa-alueita ja myös varautumaan niihin. Tavoitteena on myös kuvata verkkokoulutuksen hyötyjä ja haasteita sekä jäsenen että liiton näkökulmasta. Työssä tuodaan myös esiin tiettyjä verkkopedagogisia asioita sekä tilaajan että kouluttajan tarpeisiin. Opinnäytetyön tilaajan toivomuksesta työn yhteydessä kuvaillaan kahden koulutuksen toteuttaminen verkkokoulutuksena.
Työn tuloksena syntyy lisäksi tilaajan edellyttämä Powerpoint-esitys, jota on tarkoitus hyödyntää verkkokoulutuksen jalkauttamisessa ja markkinoinnissa. Liiton haasteena on saada päättäjät, oma henkilökunta sekä liiton jäsenet vakuuttumaan verkkokoulutuksen toimivuudesta, tehokkuudesta ja vaikuttavuudesta. Liitossa uskotaan, että aktiivijäsenten määrä lisääntyy ja liiton imago kohenee, kun liitto pystyy tarjoamaan myös koulutusta verkossa. | fi |
dc.description.abstract | The orderer of this thesis is The Finnish Union of Practical Nurses, SuPer.
SuPer started the first online training course on May 2018. The target groups of the training were SuPer´s personnel and active members. Online training courses for all ordinary members will be available on autumn 2018.
The aim of this thesis is to describe an online training development process and development plan of SuPer. The development plan helps SuPer to operate when any problems appear. The development process description helps SuPer to create and develop online trainings, to recognize critical points and challenges in the process. Benefits and challenges have been described from the point of member´s and SuPer´s view. There are certain important and essential pedagogical matters that both trainer and orderer could consider.
This thesis includes a Powerpoint presentation to be used when implementing and marketing the online training. It is a huge challenge to convince the board members of SuPer, personnel and all members that online training is effective, functional and inexpensive way to train and educate members. The amount of SuPer´s active members will increase and the union image will improve because of online training and online learning possibilities. With online training we will be able to increase the numbers of active members and improve brand image of our union. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Humanistinen ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Verkkokoulutuksen kehittäminen Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ry:ssä : Kehittämisprosessi ja verkkokoulutuksen hyödyt ja haasteet | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/2062 | |
dc.organization | Humanistinen ammattikorkeakoulu | |
dc.contributor.organization | Humanistinen ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | verkkokurssi | |
dc.subject.keyword | kehittäminen | |
dc.subject.keyword | verkkopedagogiikka | |
dc.subject.specialization | Työyhteisön kehittäminen | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Yhteisöpedagogiikka|sv=Samhällspedagogik|en=Community Education| | |
dc.subject.discipline | Kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutusohjelma | |