Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Koulutuksen ja työelämän ulkopuolella olevien nuorten käyttökokemukset ExamVR-virtuaalitodellisuuspelistä

Suvilinna, Vilhelmiina; Vilajoki, Lotta-Maija (2018)

 
Avaa tiedosto
OT_ei_julkaistu_verkossa.pdf (26.41Kt)
Lataukset: 


Suvilinna, Vilhelmiina
Vilajoki, Lotta-Maija
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121221230
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ

Suvilinna, Vilhelmiina & Vilajoki, Lotta-Maija
Koulutuksen ja työelämän ulkopuolella olevien nuorten käyttökokemukset ExamVR-virtuaalitodellisuuspelistä 43 s.,
3 liitettä
Joulukuu, 2018
Diakonia-ammattikorkeakoulu Sosiaalialan koulutusohjelma Sosionomi (AMK)


Opinnäytetyö oli tutkimus, jossa testattiin kokemuksia virtuaalitodellisuuspelin ExamVR:n hyödyllisyyttä opintoihin hakeutumisessa. Opinnäytetyön tuloksia voidaan käyttää pelin mahdollisessa jatkokehittämisessä. ExamVR-pelissä pelaaja etenee pääsykokeisiin lukemisesta kohti pääsykoetilannetta. Pelin tarkoituksena on tukea ja motivoida opintoihin hakeutumisessa sekä auttaa pelaajaa ymmärtämää omien valintojen merkitys. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, motivoiko ExamVR-pelin kohderyhmää opintoihin hakeutumisessa sekä löytää mahdolliset pelin kehittämiskohteet.


Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä SmartLabin kanssa. Testiryhmä koottiin alle 29 -vuotiaista nuorista, jotka ovat koulutuksen ja työelämän ulkopuolella. Opinnäytetyö oli kvantitatiivinen tutkimus, johon kerättiin aineistoa esitieto- ja kyselomakkeella pelin testaamisen yhteydessä. Tulosten mukaan peliä ei pidetty kovin hyödyllisenä, mutta testaajilta syntyi kehitysehdotuksia pelin muokkaamiseen.





Asiasanat: nuoret, pelillisyys, pelit, syrjäytyminen
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste