Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vertaiskoodi - digitaalisen pelaamisen ryhmä moniammatillisen ryhmän välineenä

Jurmu, Matias (2019)

 
Avaa tiedosto
Jurmu_Matias.pdf (920.1Kt)
Lataukset: 


Jurmu, Matias
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019090318141
Tiivistelmä
Opinnäytetytössä käsittelin nuorten hyvinvointia, digitaalista pelaamista, mo-niammatillista yhteistyötä, pienryhmätoimintaa ja vertaisohjaamista. Opinnäytetyössä tarkastelin digitaalisen pelaamisen ryhmän sekä moniammatillisen ryhmän toimintaa ja niiden jäsenten kokemuksia.

Opinnäytetyö oli laadullinen pitkittäistutkimus, jonka tarkoitus oli kuvata Kempeleen kunnan nuorisopalvelujen kokemuksia Vertaiskoodi-toiminnasta. Tavoitteena oli kehittää Kempeleen kunnan nuorisopalvelujen työtä. Opinnäytetyön tehtävänä oli saada vastaus seuraaviin kysymyksiin: kuinka moniammatillinen ryhmä vaikuttaa digitaalisen pelaamisen ryhmän toimintaan ja sen jäseniin - sekä kuinka digitaalisen pelaamisen ryhmän toiminta vaikuttaa moniammatillisen ryhmän toimintaan? Opinnäytetyö koostui kolmesta osasta; digitaalisen pelaamisen ryhmistä, vertaisohjaajista sekä moniammatillisesta ryhmästä. Olin toinen hankkeen työntekijöistä. Ryhmät kokoontuivat yhden toimintakauden ajaksi; syksy 2018–kevät 2019. Tutkimuskysymyksiin saatiin vastaukset toteuttamalla kyselyt ryhmäläisille. Opinnäytetyön tuloksia pohdittiin yhdessä työelämäyhteistyön kanssa.

Osallistavaa ryhmätoimintaa tarvitaan. Digitaalisen pelaamisen ryhmäläisten vastausten perusteella Vertaiskoodi-toiminnalla oli positiivista vaikutusta pelaajien arkeen ja hyvinvointiin. Moniammatillisen ryhmän toiminta nähtiin tarpeellisena työn kannalta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste