TYTÖSTÄ NAISEKSI JA POJASTA MIEHEKSI : Produktio murrosiän muutoksista 4. – luokkalaisille
Mpaka-Nsenga, Paulette; Pasanen, Hanna; Pellinen, Julia (2010)
Mpaka-Nsenga, Paulette
Pasanen, Hanna
Pellinen, Julia
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2010

Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108619
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108619
Tiivistelmä
Mpaka-Nsenga, Paulette; Pasanen, Hanna & Pellinen Julia. Tytöstä naiseksi ja Pojasta mieheksi produktio. Helsinki, kevät 2010. 52 s., 2 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Diak Etelä, Helsinki, Terveysalan koulutus-ohjelma, terveydenhoitaja (AMK).
Opinnäytetyömme oli produktio, joka kuului Koulu lapsen hyvinvointia tukemassa -hankkeeseen, osana valtakunnallista Ääni Lapselle 2009–2011 kehittämishanketta.
Koulu lapsen hyvinvointia tukemassa -hankkeen tavoitteena oli nuoren psykososiaalisen terveyden ja hyvinvoinnin tukeminen. Produktiomme tavoitteena oli nuoren psyykkisen, fyysisen ja sosiaalisen kasvun terveyden edistäminen sekä suvaitsevaisuuden edistäminen luokkayhteisössä. Tavoite oli saada nuoret ymmärtämään eri kasvu- ja kehitysvaiheessa olevia luokkayhteisön jäseniään.
Produktio Tytöstä naiseksi ja Pojasta mieheksi käsitti murrosiästä kertovan esitteen laatimisen sekä toiminnallisen terveystunnin nuoren fyysisestä ja psykososiaalisesta kehityksestä Helsingin Mellunmäen ala-asteen 4.-luokan oppilaille. Työn aihe tuli oppilaiden luokanopettajalta. Produktion tuotoksen, murrosiän tuomista muutoksista kertovan esitteen, laadimme terveystunnilla käsiteltyjen teemojen pohjalta sekä oppilaspalautteista esille tulleiden kehittämisideoiden pohjalta. Yhteiseen vuorovaikutukseen painottuva terveystunti pidettiin Mellunmäen ala-asteella 25.3.2010. Yhteistyökumppaneina toimi Mellunmäen ala-asteen terveydenhoitaja ja oppilaiden luokanopettaja.
Työn aikataulu oli tiukka meistä riippumattomista syistä. Tästä johtuen kirjallisen työn työstämiseen aikaa jäi niukasti. Koimme silti onnistuneemme vastaamaan sekä työn tilaajan että oppilaiden tarpeisiin. Erityisen tyytyväisiä olimme toiminnallisen terveystunnin antiin, jossa pääsimme oppilaiden kanssa avoimeen vuorovaikutukseen sekä saamaamme hyvään palautteeseen.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Diak Etelä, Helsinki, Terveysalan koulutus-ohjelma, terveydenhoitaja (AMK).
Opinnäytetyömme oli produktio, joka kuului Koulu lapsen hyvinvointia tukemassa -hankkeeseen, osana valtakunnallista Ääni Lapselle 2009–2011 kehittämishanketta.
Koulu lapsen hyvinvointia tukemassa -hankkeen tavoitteena oli nuoren psykososiaalisen terveyden ja hyvinvoinnin tukeminen. Produktiomme tavoitteena oli nuoren psyykkisen, fyysisen ja sosiaalisen kasvun terveyden edistäminen sekä suvaitsevaisuuden edistäminen luokkayhteisössä. Tavoite oli saada nuoret ymmärtämään eri kasvu- ja kehitysvaiheessa olevia luokkayhteisön jäseniään.
Produktio Tytöstä naiseksi ja Pojasta mieheksi käsitti murrosiästä kertovan esitteen laatimisen sekä toiminnallisen terveystunnin nuoren fyysisestä ja psykososiaalisesta kehityksestä Helsingin Mellunmäen ala-asteen 4.-luokan oppilaille. Työn aihe tuli oppilaiden luokanopettajalta. Produktion tuotoksen, murrosiän tuomista muutoksista kertovan esitteen, laadimme terveystunnilla käsiteltyjen teemojen pohjalta sekä oppilaspalautteista esille tulleiden kehittämisideoiden pohjalta. Yhteiseen vuorovaikutukseen painottuva terveystunti pidettiin Mellunmäen ala-asteella 25.3.2010. Yhteistyökumppaneina toimi Mellunmäen ala-asteen terveydenhoitaja ja oppilaiden luokanopettaja.
Työn aikataulu oli tiukka meistä riippumattomista syistä. Tästä johtuen kirjallisen työn työstämiseen aikaa jäi niukasti. Koimme silti onnistuneemme vastaamaan sekä työn tilaajan että oppilaiden tarpeisiin. Erityisen tyytyväisiä olimme toiminnallisen terveystunnin antiin, jossa pääsimme oppilaiden kanssa avoimeen vuorovaikutukseen sekä saamaamme hyvään palautteeseen.