Minä, Kerhonohjaaja : Syventävä kerhonohjaaja kurssi
Leino, Markus; Uimonen, Tommi; Vanttaja, Jaakko (2012)
Leino, Markus
Uimonen, Tommi
Vanttaja, Jaakko
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202222402
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202222402
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Leino, Markus; Uimonen, Tommi & Vanttaja, Jaakko. Minä, Kerhonohjaaja – Syventävä kerhonohjaaja kurssi. Pieksämäki kevät 2012, 64 s. 3 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, DIAK itä, Pieksämäki. Sosiaalialan koulutusohjelma, Kristillisen lapsi- ja nuorisotyön suuntautumisvaihtoehto, Sosionomi (AMK)+ Kirkon nuorisotyönohjaajan virkakelpoisuus.
Opinnäytetyö on produktio, joka sisältää kerhonohjaajakurssin tuntimateriaalin ja tehtävät (LIITE 2) sekä produktion kirjallisen raportoinnin.
Produktion tarkoituksena oli tuottaa Poikien ja tyttöjen keskukselle (PTK) Moodle-pohjainen syventävä kerhonohjaajien jatkokurssi. Teimme kurssia varten yhteensä seitsemän PowerPoint-esitystä (LIITE 3) sekä tehtävät (LIITE 2) jokaiseen tuntiin. Tunnit käsittelevät seuraavia asioita: Minä, kerhonohjaaja; Mediakasvatus Internetissä, Turvallisuus kerhoissa, Hartaus, Diakonia, Erilaisuus kerhossa ja Suunnittelu (LIITE 1).
Kirjallisessa työssä käsitellään tuntien suunnittelua ja kurssin sekä tuntien teoriapohjaa. Työssä pohditaan myös kurssin tavoitteita ja niiden onnistumista. Teoreettinen viitekehys muodostuu varhaisnuorisotyöstä, kerhonohjauksesta ja verkkopedagogiikasta.
Asiasanat: produktio, varhaisnuorisotyö, kerhonohjaus koulutus, syventävä kurssi, verkkopedagogiikka
Leino, Markus; Uimonen, Tommi & Vanttaja, Jaakko. Minä, Kerhonohjaaja – Syventävä kerhonohjaaja kurssi. Pieksämäki kevät 2012, 64 s. 3 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, DIAK itä, Pieksämäki. Sosiaalialan koulutusohjelma, Kristillisen lapsi- ja nuorisotyön suuntautumisvaihtoehto, Sosionomi (AMK)+ Kirkon nuorisotyönohjaajan virkakelpoisuus.
Opinnäytetyö on produktio, joka sisältää kerhonohjaajakurssin tuntimateriaalin ja tehtävät (LIITE 2) sekä produktion kirjallisen raportoinnin.
Produktion tarkoituksena oli tuottaa Poikien ja tyttöjen keskukselle (PTK) Moodle-pohjainen syventävä kerhonohjaajien jatkokurssi. Teimme kurssia varten yhteensä seitsemän PowerPoint-esitystä (LIITE 3) sekä tehtävät (LIITE 2) jokaiseen tuntiin. Tunnit käsittelevät seuraavia asioita: Minä, kerhonohjaaja; Mediakasvatus Internetissä, Turvallisuus kerhoissa, Hartaus, Diakonia, Erilaisuus kerhossa ja Suunnittelu (LIITE 1).
Kirjallisessa työssä käsitellään tuntien suunnittelua ja kurssin sekä tuntien teoriapohjaa. Työssä pohditaan myös kurssin tavoitteita ja niiden onnistumista. Teoreettinen viitekehys muodostuu varhaisnuorisotyöstä, kerhonohjauksesta ja verkkopedagogiikasta.
Asiasanat: produktio, varhaisnuorisotyö, kerhonohjaus koulutus, syventävä kurssi, verkkopedagogiikka