dc.contributor.author | Kirvesniemi, Tiina | |
dc.date.accessioned | 2012-11-26T08:25:04Z | |
dc.date.available | 2012-11-26T08:25:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | URN:ISBN:978-952-5963-53-0 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/49809 | |
dc.description.abstract | Tässä tutkimuksessa case-päiväkodin tapahtumia analysoidaan tiedon luomisen ja tiedon lajien näkökulmista. Varhaiskasvatuksen tutkiminen tiedon luomisen ja oppimisen näkökulmasta on sen kontekstin rikastuttamista. Tiedon näkökulma on ajankohtainen varhaiskasvatuksessa, sillä varhaiskasvatussuunnitelmatyö nojaa lapsesta saatavan tiedon hyödyntämiseen kasvatustyön suunnittelemisessa. Tiedon näkökulmaa voidaan laajentaa myös työyhteisön toiminnan suunnitteluun ja arviointiin. Tieto käsitteenä voi arkiajattelussa olla varsin kapea, jos tietona nähdään esimerkiksi vain kirjalliseen muotoon saatettu tieto. Kun tiedon käsitettä laajennetaan, huomataan, että on olemassa monenlaista tietoa, joka vaikuttaa toimintaan jokapäiväisissä toimissa. | fi |
dc.format.extent | 135 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.publisher | Kymenlaakson ammattikorkeakoulu | |
dc.relation.ispartofseries | Kymenlaakson ammattikorkeakoulun julkaisuja. Sarja B. Nro 85 | |
dc.relation.isversionof | 978-952-5963-53-0 | |
dc.relation.isversionof | 978-952-5963-52-6 | |
dc.title | Tieto ja tiedon luominen päiväkotityön arjessa | fi |
dc.type | publication | |
dc.identifier.dscollection | 10024/1686 | |
dc.organization | Kymenlaakson ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.ysa | päiväkodit | |
dc.contributor.organization | Kymenlaakson ammattikorkeakoulu | |
dc.type.other | Julkaisut | |
dc.relation.issn | 1797-5972 | |
dc.relation.issn | 1239-9094 | |