Näytä suppeat kuvailutiedot

Tieto ja tiedon luominen päiväkotityön arjessa

Kirvesniemi, Tiina (2012)

dc.contributor.authorKirvesniemi, Tiina
dc.date.accessioned2012-11-26T08:25:04Z
dc.date.available2012-11-26T08:25:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uriURN:ISBN:978-952-5963-53-0
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/49809
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa case-päiväkodin tapahtumia analysoidaan tiedon luomisen ja tiedon lajien näkökulmista. Varhaiskasvatuksen tutkiminen tiedon luomisen ja oppimisen näkökulmasta on sen kontekstin rikastuttamista. Tiedon näkökulma on ajankohtainen varhaiskasvatuksessa, sillä varhaiskasvatussuunnitelmatyö nojaa lapsesta saatavan tiedon hyödyntämiseen kasvatustyön suunnittelemisessa. Tiedon näkökulmaa voidaan laajentaa myös työyhteisön toiminnan suunnitteluun ja arviointiin. Tieto käsitteenä voi arkiajattelussa olla varsin kapea, jos tietona nähdään esimerkiksi vain kirjalliseen muotoon saatettu tieto. Kun tiedon käsitettä laajennetaan, huomataan, että on olemassa monenlaista tietoa, joka vaikuttaa toimintaan jokapäiväisissä toimissa.fi
dc.format.extent135
dc.language.isofi
dc.publisherKymenlaakson ammattikorkeakoulu
dc.relation.ispartofseriesKymenlaakson ammattikorkeakoulun julkaisuja. Sarja B. Nro 85
dc.relation.isversionof978-952-5963-53-0
dc.relation.isversionof978-952-5963-52-6
dc.titleTieto ja tiedon luominen päiväkotityön arjessafi
dc.typepublication
dc.identifier.dscollection10024/1686
dc.organizationKymenlaakson ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysapäiväkodit
dc.contributor.organizationKymenlaakson ammattikorkeakoulu
dc.type.otherJulkaisut
dc.relation.issn1797-5972
dc.relation.issn1239-9094


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot