Lähtökohtia oppimisanalytiikkaan Satakunnan ammattikorkeakoulussa
Lempinen, Katja; Suominen, Ville; Nevaranta, Matias (2021)
Lataukset:
Lempinen, Katja
Suominen, Ville
Nevaranta, Matias
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021063040656
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021063040656
Tiivistelmä
Oppimisanalytiikka on terminä varsin uusi ja sen ajatellaan usein tarkoittavan ”vain” oppimisesta syntyvän datan käsittelyä ja sen perusteella tehtäviä toimenpiteitä. Nykyään on kuitenkin havaittu, että data on käyttökelpoista vain, jos se on kerätty pedagogisesti hyvin suunnitelluilta opintojaksoilta, joilla analytiikka on alusta saakka otettu osaksi oppimisprosessin visualisointia.
Tämä julkaisu on syntynyt osana Oppimisanalytiikka – Apua Parempaan Oppimiseen Ammattikorkeakouluissa (APOA) hanketta. Hanke on Opetus ja kulttuuriministeriön rahoittama kolmivuotinen hanke, johon osallistuu 11 korkeakoulua. Hankkeen aikana on kehitetty oppimisanalytiikkaa erityisesti opettajan ja opiskelijan näkökulmista unohtamatta tarvittavaa teknistä kehittämistä opetuksen järjestelmissä. Julkaisu esittelee lyhyesti hankkeen aikana tehtyä työtä ja saavutettuja tuloksia Satakunnan ammattikorkeakoulussa. Julkaisun kirjoittajat ovat Satakunnan ammattikorkeakoulun henkilökuntaa ja ovat toimineet projektissa eri tehtävissä
Tämä julkaisu on syntynyt osana Oppimisanalytiikka – Apua Parempaan Oppimiseen Ammattikorkeakouluissa (APOA) hanketta. Hanke on Opetus ja kulttuuriministeriön rahoittama kolmivuotinen hanke, johon osallistuu 11 korkeakoulua. Hankkeen aikana on kehitetty oppimisanalytiikkaa erityisesti opettajan ja opiskelijan näkökulmista unohtamatta tarvittavaa teknistä kehittämistä opetuksen järjestelmissä. Julkaisu esittelee lyhyesti hankkeen aikana tehtyä työtä ja saavutettuja tuloksia Satakunnan ammattikorkeakoulussa. Julkaisun kirjoittajat ovat Satakunnan ammattikorkeakoulun henkilökuntaa ja ovat toimineet projektissa eri tehtävissä