Sipoon kunnan aikuissosiaalityön asiakastyytyväisyyskysely
Weckström, Jens (2013)
Weckström, Jens
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2013
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066741
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066741
Tiivistelmä
Weckström Jens. Sipoon kunnan aikuissosiaalityön asiakastyytyväisyyskysely. Järvenpää, kevät 2013, 52 s., 1 liite.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Järvenpään yksikkö, Sosiaalialan koulutusohjelma, Diakonisen sosiaalityön suuntautumisvaihtoehto, sosionomi (AMK) + diakonin virkakelpoisuus.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Sipoon aikuissosiaalityön asiakkaiden tyytyväisyyttä saamaansa palveluun. Kunnan strategisena tavoitteena on kerätä asiakaspalautetta toiminnan kehittämiseksi. Tutkimuskysymyksenä oli, miten palvelun laatua voidaan parantaa ja tehostaa?
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista survey- kyselytutkimusta. Ai-neisto kerättiin kyselylomakkeella, jossa oli sekä strukturoituja että avoimia ky-symyksiä. Kyselytutkimus toteutettiin Sipoon aikuissosiaalityön asiakkaille vuoden 2013 vaihteessa. Kohderyhmänä olivat kaikki yli 18-vuotiaat asiakkaat. Aineiston analyysissä käytettiin Webropol -ohjelmaa ja Exceliä.
Tutkimustuloksista kävi ilmi, että Sipoon aikuissosiaalityön asiakkaat ovat ylei-sesti ottaen tyytyväisiä palvelujen saatavuuteen, laatuun ja mahdollisuuteen vaikuttaa omaan päätöksentekoon.
Palvelun laatua voidaan parantaa lisäämällä tiedottamista aikuissosiaalityön palveluista sekä sosiaalityöntekijän tavoitettavuutta puhelimitse.
Avainsanat: Aikuissosiaalityö, palvelun laatu, asiakastyytyväisyys, toimeentulotuki
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Järvenpään yksikkö, Sosiaalialan koulutusohjelma, Diakonisen sosiaalityön suuntautumisvaihtoehto, sosionomi (AMK) + diakonin virkakelpoisuus.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Sipoon aikuissosiaalityön asiakkaiden tyytyväisyyttä saamaansa palveluun. Kunnan strategisena tavoitteena on kerätä asiakaspalautetta toiminnan kehittämiseksi. Tutkimuskysymyksenä oli, miten palvelun laatua voidaan parantaa ja tehostaa?
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista survey- kyselytutkimusta. Ai-neisto kerättiin kyselylomakkeella, jossa oli sekä strukturoituja että avoimia ky-symyksiä. Kyselytutkimus toteutettiin Sipoon aikuissosiaalityön asiakkaille vuoden 2013 vaihteessa. Kohderyhmänä olivat kaikki yli 18-vuotiaat asiakkaat. Aineiston analyysissä käytettiin Webropol -ohjelmaa ja Exceliä.
Tutkimustuloksista kävi ilmi, että Sipoon aikuissosiaalityön asiakkaat ovat ylei-sesti ottaen tyytyväisiä palvelujen saatavuuteen, laatuun ja mahdollisuuteen vaikuttaa omaan päätöksentekoon.
Palvelun laatua voidaan parantaa lisäämällä tiedottamista aikuissosiaalityön palveluista sekä sosiaalityöntekijän tavoitettavuutta puhelimitse.
Avainsanat: Aikuissosiaalityö, palvelun laatu, asiakastyytyväisyys, toimeentulotuki