Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lääkärikeskukseen saapuvan asiakkaan kohtaaminen

Holmberg, Hanna; Karppinen, Paula; Lampi, Arto (2022)

 
Avaa tiedosto
Holmberg_Karppinen_Lampi.pdf (1.085Mt)
Lataukset: 


Holmberg, Hanna
Karppinen, Paula
Lampi, Arto
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205016648
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ


Hanna Holmberg, Paula Karppinen, Arto Lampi 
Lääkärikeskukseen saapuvan asiakkaan kohtaaminen 
47 sivua, 2 liitettä 
Kevät, 2022 
Diakonia-ammattikorkeakoulu 
Sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto 
Sairaanhoitaja (AMK) 


Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli vahvistaa sairaanhoitajien kohtaamisosaamista ja parantaa yhteistyökumppaniorganisaation asiakastyytyväisyyttä. Työssä aihetta käsitellään vain vastaanottoon saapuvan asiakkaan ja siellä työskentelevän sairaanhoitajan näkökulmasta. Opinnäytetyö toteutettiin kehittämispainotteisena opinnäytetyönä yhteistyössä Suomessa toimivan yksityisen terveyspalvelujen tuottajan kanssa. Aihe kumpusi yhteistyökumppanin tarpeesta kehittää palvelujaan asiakaslähtöisempään suuntaan ja tuottaa asiakkailleen entistä mielekkäämpi kokemus lääkäripalveluistaan. Yhteistyökumppanin nimeä ei työssä mainita sen toiveesta.  
 
Opinnäytetyön lopputuotoksena syntyi kaksi A4-kokoista posteria, jotka käsittelevät sairaanhoitajan ja asiakkaan kohtaamista. Posterista tehtiin tarinamuotoinen sarjakuva, joka kiinnittää helposti työntekijän huomion ja se käsittelee muun muassa vuorovaikutusta, voimavaraistumista, kiireettömyyttä, rehellisyyttä, kulttuurisensitiivisyyttä ja asiakastyytyväisyyttä. Ennen posterin tekoa kävimme läpi aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, josta valitsimme posteriin tärkeimmät asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat pääteemat. Posteri lähetetään yhteistyökumppanille sähköisessä muodossa, jotta se voidaan helposti tulostaa sairaanhoitajille esimerkiksi vastaanotto- tai taukotiloihin. Posteriin saatiin tiivistettyä niin yhteistyökumppanimme arvot kuin myös pääteemat aiheeseen liittyvästä läpi käydystä aineistosta. Koska posteri otetaan käyttöön vasta tämän opinnäytetyön valmistuttua, selviää myöhemmin, onko posterilla vaikutusta yhteistyökumppanin asiakastyytyväisyyteen.


Asiasanat: asiakas, asiakaslähtöisyys, voimavaraistava vuorovaikutus ja kohtaaminen, yksityinen terveyspalvelujen tuottaja
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste