Utveckling av intern kommunikation i ett produktionsdrivet företag: Case Rani Plast
Dahlkar, Jeanette (2022)
Lataukset:
Dahlkar, Jeanette
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328323
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328323
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan, miten tuotantohenkilökunta kokee sisäisen viestinnän yrityksessä Ab Rani Plast Oy.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkimuksella selvittää, miten sisäinen viestintä tavoittaa tuotantohenkilökunnan, mitä kanavia he suosivat ja onko heillä omia ehdotuksia sisäisen viestinnän parantamiseksi.
Viestintä kokonaisuutena, sisäinen viestintä ja erilaiset viestintäkanavat ovat aiheita tämän opinnäytetyön teoreettisessa osiossa.
Tässä opinnäytetyössä käytetyt menetelmät ovat kvantitatiivinen tutkimus ja näiden digitaalisten kyselyvastausten kvalitatiivinen analyysi.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että tuotantohenkilöiden sisäisessä viestinnässä on parannusmahdollisuuksia. Vastausten joukossa näkyy tiettyä tyytymättömyyttä, mutta tuotantohenkilöiltä tulee myös ideoita, miten sisäistä viestintää voisi parantaa ja tehostaa.
Kyselyssä esille tulleita parannusehdotuksia tablettien hankkiminen kahviloihin, lisää tai tehokkaammat tapaamiset esimiesten kanssa, sovellus tuotantohenkilöstölle ja tehokkaampi tiedonkulku koneiden osalta.
Tämän opinnäytetyön pohjalta voidaan aloittaa laajempi projekti Rani Plastin sisäisen viestinnän kehittämisessä.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkimuksella selvittää, miten sisäinen viestintä tavoittaa tuotantohenkilökunnan, mitä kanavia he suosivat ja onko heillä omia ehdotuksia sisäisen viestinnän parantamiseksi.
Viestintä kokonaisuutena, sisäinen viestintä ja erilaiset viestintäkanavat ovat aiheita tämän opinnäytetyön teoreettisessa osiossa.
Tässä opinnäytetyössä käytetyt menetelmät ovat kvantitatiivinen tutkimus ja näiden digitaalisten kyselyvastausten kvalitatiivinen analyysi.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että tuotantohenkilöiden sisäisessä viestinnässä on parannusmahdollisuuksia. Vastausten joukossa näkyy tiettyä tyytymättömyyttä, mutta tuotantohenkilöiltä tulee myös ideoita, miten sisäistä viestintää voisi parantaa ja tehostaa.
Kyselyssä esille tulleita parannusehdotuksia tablettien hankkiminen kahviloihin, lisää tai tehokkaammat tapaamiset esimiesten kanssa, sovellus tuotantohenkilöstölle ja tehokkaampi tiedonkulku koneiden osalta.
Tämän opinnäytetyön pohjalta voidaan aloittaa laajempi projekti Rani Plastin sisäisen viestinnän kehittämisessä.