TikTok mainoskanavana
Röksä, Jarmo (2022)
Röksä, Jarmo
Suomen nuorisoseurat
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022040426797
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022040426797
Tiivistelmä
TikTokissa mainostaminen on ollut suomalaisille organisaatioille mahdollista sykystä 2021 alkaen. Artikkelissa esitellään TikTokia mainoskanavana sekä kerrotaan, miten organisaatio pääsee mainonnassa alkuun sekä esitellään mainoksen tekemistä palvelussa. Käsiteltäviä asioita ovat mainostilien luominen, yritystili, mainonnan kohdentaminen, luominen ja seuranta.
TikTok-mainonta vertautuu tehokkuudeltaan bannerimainontaan eli pienellä summalla on mahdollista saada paljon näyttökertoja ja klikkaushinnat ovat suhteellisen alhaisia. Erottavana tekijänä on, että onnistunut mainos osallistaa yleisöä passiivisempaan display-mainontaan verrattuna.
TikTok-mainonta vertautuu tehokkuudeltaan bannerimainontaan eli pienellä summalla on mahdollista saada paljon näyttökertoja ja klikkaushinnat ovat suhteellisen alhaisia. Erottavana tekijänä on, että onnistunut mainos osallistaa yleisöä passiivisempaan display-mainontaan verrattuna.