Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Mitä VIP-vieras todella haluaa: VIP-tapahtumien kehittäminen kuluttajamarkkinoille

Puska, Iida (2023)

 
Avaa tiedosto
Puska_Iida.pdf (1.778Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Puska, Iida
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302011923
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni suunniteltiin elämyksellisen VIP-tapahtuman raamit vuodesta 2016 asti toiminnassa olleelle helsinkiläiselle VIP-tapahtumatuotantoyritys TMG Events Oy:lle. VIP- tapahtuman raameja voidaan jatkossa käyttää TMG Eventsin tapahtumissa pohjana ja rakentaa sen perusteella asiakkaan näkökulmasta onnistunut ja elämyksellinen tilaisuus, joka kuitenkin kulurakenteeltaan on tuottava myös tilaajalle.

TMG Events ei ole aikaisemmin suorittanut kuluttaja-asiakkaille asiakaskyselyä kokemuksistaan VIP-tilaisuuksissa. Siksi nyt oli korkea aika tiedustella asiakkaiden todellisia mietteitä. Työn tavoitteena oli selvittää teoriapohjan ja menetelmien kautta mitä nykyajan kuluttaja-asiakkaat toivovat VIP-tilaisuudelta, miten he kokevat elämyksellisyyden ja miten tämän kaiken voi yhdistää konkreettisesti VIP-tilaisuuteen, jotta asiakastyytyväisyys on korkea.

Teoriapohjassa perehdyttiin elämyksellisyyteen sekä elämyksen eri elementteihin. Toisena teoriapohjana käytettiin palvelumuotoilua. Menetelminä käytettiin kvantitatiivisena, eli määrällisenä tutkimuksena asiakaskyselyä ja kvalitatiivisena, eli laadullisena tutkimuksena haastattelua. Kysely kohdistettiin TMG Eventsin aikaisempiin VIP-tilaisuuksiin osallistuneille kuluttaja-asiakkaille ja haastateltavat valittiin kyselyyn vastanneiden joukosta. Menetelmien avulla onnistuttiin selvittämään kuluttajien todelliset ajatukset onnistuneen VIP-tilaisuuden elementeistä ja elämyksellisyydestä, joita pystyttiin jalostamaan lopputuloksen kehittämisehdotuksissa.

Lopputuloksena on onnistuneen ja elämyksellisen VIP-tapahtuman raamit palvelupolkuineen ehdotuksena TMG Eventsille. Onnistuneessa VIP-tilaisuudessa vieraita palvellaan sujuvasti ja heidän osallistuminen tapahtumaansa on helppoa. Jonottaminen on minimoitu, heille on luotu viihtyisät ja toimivat tilat ja palvelu on sujuvaa tilaisuuden alkumetreistä viimeisen asiakkaan poistumiseen saakka. Heille on tarjolla palveluita, joita ei tavallisella tapahtumalipulla saa, kuten parhaat mahdolliset paikat, oma tila sekä omat ruoka- ja juomapalvelut. Tiedot ovat jalostettavissa myös muiden toimijoiden VIP-palveluita kehittämään, mutta työ on ensisijaisesti tehty TMG Eventsiä ja kaikkia sen tulevia VIP- tapahtumia ajatellen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste