Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Tekoälytyökalujen mahdollisuudet somemarkkinoinnissa

Rytkönen, Alpo (2023)

 
Avaa tiedosto
Rytkönen_Alpo.pdf (1.084Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Rytkönen, Alpo
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061524039
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten tekoälytyökalut voivat tuoda lisäarvoa organisaation sosiaalisen median markkinointiin sekä esitellä käytettävissä olevia uusia ja tehokkaita työkaluja. Opinnäytetyön tilaaja on Radio Helsinki, jonka omistaa musiikkialalla toimiva Muusikkojen liitto. Työn tarve pohjaa Medialiiton arvioon siitä, että tekoälyn hyödyntämisen mahdollisuudet journalistisessa sisällöntuotannossa kasvavat merkittävästi vuoteen 2030 mennessä. Markkinointiin liittyvien tekoälytyökalujen laaja kokonaisuus rajattiin käsittelemään sosiaalisen median markkinointia sekä sisällöntuottajien työskentelyä tehostavia tekoälytyökaluja.

Työn tietoperustassa tarkasteltiin, kuinka tekoäly on kehittynyt tutkimuksen alkuajoista tähän päivään ja kuinka se muuttaa maailmaa tällä hetkellä. Siinä tarkasteltiin myös tekoälyyn liittyviä määritelmiä ja käsitteitä sekä vaikutuksia sosiaalisen median markkinointiin. Osiossa tarkasteltiin myös yleisesti käytettävissä olevia ja lähtökohtaisesti somemarkkinointiin liittyviä tekoälytyökaluja. Tutkimusmenetelminä aineistonkeruussa käytettiin kyselyä, teemahaastattelua sekä dokumenttianalyysia ja tutkimustulokset analysoitiin sisällönanalyysin avulla. Kyselyllä kartoitettiin Radio Helsingin sosiaalisen median markkinoinnin nykytilannetta ja haastatteluilla pyrittiin löytämään ratkaisuja sen kehittämiseen tekoälytyökalujen avulla. Dokumenttianalyysillä haettiin vertailupohjaa laajasti käytettävissä olevien tekoälytyökalujen ja haastatteluissa esille nousseiden sosiaalisen median työskentelyyn käytettävien tekoälytyökalujen välille.

Opinnäytetyön johtopäätökset osoittavat, että Radio Helsingin, kuten muidenkin media-alan yritysten tulisi kiinnostua tekoälytyökaluista niiden tarjoamien mahdollisuuksien vuoksi. Erityisesti sosiaalisen median markkinoinnin osalta tekoälytyökalut voivat tarjota monia etuja. Tekoälytyökalujen avulla sisällöntuottajat voivat kasvattaa tehokkuuttaan nopeuttamalla eri prosesseja. Sosiaalisen median sisällöntuotantoon on jo saatavilla lukuisia tekoälyratkaisuja, joita tulee rohkeasti lähteä kokeilemaan.

Opinnäytetyön lopputuotoksena syntyivät toimenpide-ehdotukset Radio Helsingin sosiaalisen median markkinoinnin edistämiseksi erilaisten tekoälytyökalujen avulla. Ehdotukset sisältävät erilaisia opinnäytetyössä esille tulleita tekoälytyökaluja ja niiden käyttömahdollisuuksia sisällöntuotannon apuna
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste