Käännyn sinun puoleesi aina : Asiakastyytyväisyys Keravan Suojakotiyhdistyksen aikuispalveluissa
Kuusisto, Anne (2014)
Kuusisto, Anne
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112316307
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112316307
Tiivistelmä
Kuusisto, Anne. Käännyn sinun puoleesi aina. Asiakastyytyväisyys Keravan Suojakotiyhdistyksen aikuispalveluissa. Järvenpää. Kevät 2014. 56 sivua. Diakonia-ammattikorkeakoulu. Sosiaalialan koulutusohjelma. Diakonisen sosiaalityön suuntautumisvaihtoehto. Sosionomi AMK + diakonin virkakelpoisuus
Opinnäytetyö sai alkunsa Keravan Suojakotiyhdistyksen aikuispalveluiden esimiehen toiveesta selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä yhdistyksen palveluihin.
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää ovatko yhdistyksen asiakkaat tyytyväisiä palveluihin, tuleeko asiakkaiden ääni kuulluksi sekä tuottaa tietoa, jonka perusteella yhdistyksen toimintaa voitaisiin kehittää. Opinnäytetyössä käsitellään myös diakoniatyön merkitystä syrjäytyneiden auttamisessa.
Aineisto kerättiin haastattelemalla kuutta Keravan Suojakotiyhdistyksen aikuispalveluiden asiakasta. Kerätty materiaali työstettiin kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmin.
Tutkimuksen tulokset osoittavat Suojakotiyhdistyksen asiakkaiden olevan hyvin tyytyväisiä yhdistyksen palveluihin. Kehittämiskohteina mainittiin päihteet-tömyyden valvonta, jota asiakkaat toivoivat lisää. Asiakkaat olivat myös halukkaita osallistumaan toiminnan suunnitteluun yhteistyössä ohjaajien kanssa.
avainsanat: asiakastyytyväisyys, asunnottomuus, syrjäytyneisyys, diakoniatyö
Opinnäytetyö sai alkunsa Keravan Suojakotiyhdistyksen aikuispalveluiden esimiehen toiveesta selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä yhdistyksen palveluihin.
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää ovatko yhdistyksen asiakkaat tyytyväisiä palveluihin, tuleeko asiakkaiden ääni kuulluksi sekä tuottaa tietoa, jonka perusteella yhdistyksen toimintaa voitaisiin kehittää. Opinnäytetyössä käsitellään myös diakoniatyön merkitystä syrjäytyneiden auttamisessa.
Aineisto kerättiin haastattelemalla kuutta Keravan Suojakotiyhdistyksen aikuispalveluiden asiakasta. Kerätty materiaali työstettiin kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmin.
Tutkimuksen tulokset osoittavat Suojakotiyhdistyksen asiakkaiden olevan hyvin tyytyväisiä yhdistyksen palveluihin. Kehittämiskohteina mainittiin päihteet-tömyyden valvonta, jota asiakkaat toivoivat lisää. Asiakkaat olivat myös halukkaita osallistumaan toiminnan suunnitteluun yhteistyössä ohjaajien kanssa.
avainsanat: asiakastyytyväisyys, asunnottomuus, syrjäytyneisyys, diakoniatyö