Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mielelle joustavuutta; sosiaalisen median kampanja 18-35-vuotiaille

Rask, Siina (2025)

Avaa tiedosto
rask_siina.pdf (737.3Kt)
Lataukset: 


Rask, Siina
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503204629
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ

Siina Rask
Mielelle joustavuutta – Sosiaalisen median kampanja 18–35-vuotialle
68 sivua ja 2 liitettä
Kevät 2025
Diakonia-ammattikorkeakoulu
Sosionomi (AMK)



Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Instagram-palvelussa toteutuva viikon kestävä sosiaalisen median kampanja, joka oli suunnattu 18–35-vuotiaille, joita koskettavat mielenterveyden teemat. Kampanja luotiin yhteistyössä Kokemus vaikuttaa -hankkeen kanssa. Kampanja kantoi nimeä Mielelle joustavuutta. Kampanjan teemoja olivat tietoisuustaidot, resilienssi sekä niiden välinen yhteys. Kampanjan tarkoituksena oli tarjota kohderyhmälle käytännön välineitä tietoisuustaitojen harjoittamiseen sekä tutkimuksiin perustuvaa tietoa kampanjan teemoista.

Kampanjan tietopohja perustui opinnäytetyön keskeisiin käsitteisiin. Kampanjan ideoinnissa hyödynnettiin yhteisöllisenä kehittämismenetelmänä aivoriihtä, joka kohdennettiin Kokemus vaikuttaa -hankkeen asiantuntijoille sekä Kukkuu Kollektiivin kokemusviestijöille. Ideoita kerättiin avoimen haastattelun muodossa Kokemus vaikuttaa -hankkeen työntekijöiltä.

Kampanja suunniteltiin lokakuun 2024 ja tammikuun 2025 välillä. Julkaisut toteutettiin tammikuussa ja helmikuussa 2025. Kampanjan julkaisujen suunnittelussa ja toteutuksessa huomioitiin saavutettavuus. Kampanjaan sisältyvät julkaisut suunniteltiin ja toteutettiin hyödyntäen kehittämistyön menetelmistä tulleita huomioita. Kampanjalle suunniteltiin ja toteutettiin kolme mainosta. Kampanja suunniteltiin ja toteutettiin monessa eri julkaisumuodossa. Kampanjan arvioi Kokemus vaikuttaa -hankkeen asiantuntijat sekä opinnäytetyön tekijä. Kampanjan eettisyyttä ja luotettavuutta pohdittiin tietosuojan, aineistonhallinnan ja tekijänoikeuksien näkökulmasta. Eettisyyttä ja luotettavuutta toteutettiin luomalla aineistonhallintasuunnitelma.

Kampanja toteutettiin Instagram-palvelussa helmikuussa 2025. Kampanja sisälsi viisi julkaisua. Kaksi julkaisuista oli Instagram-keloja, kaksi kuvasarjoja
sekä yksi meemi. Kampanjaan sisältyi yksi Instagram-live.




Asiasanat: mielenterveys, resilienssi, sosiaalinen media, tietoisuustaidot
 
ABSTRACT

Siina Rask
Flexibility for the Mind – A Social Media Campaign for 18–35-year-olds
68 pages, 2 appendices
Spring 2025
Diaconia University of Applied Sciences
Bachelor’s Degree in Social Services



The objective of the thesis was to create a weeklong campaign, which took place on Instagram. The target group of the campaign consisted of 18-35-year-olds, who are affected by themes of mental health. The campaign was created together with the project Kokemus vaikuttaa. The campaign was called flexibility for the mind. The themes in the campaign consisted of mindfulness, resilience and their connection to each other. The campaign aimed to provide practical tools for practicing mindfulness and research-based information about mindfulness and resilience for the target group.

The campaign's database was based on the key concepts of the thesis. The campaign’s idea generation phase consisted of brainstorming as a community-based development method, which was targeted at the members of the Kukkuu Kollektiivi and experts of the Kokemus vaikuttaa project. Ideas were also collected from the experts of the project Kokemus vaikuttaa by using open interviews.

The campaign was designed between October 2024 and January 2025. Social media posts were implemented in January 2025. In the planning and implementation of the campaigns social media posts accessibility was taken into consideration. Social media posts were planned and implemented by utilizing the ideas which were given by Kukkuu Kollektiivi and the experts of the project Kokemus vaikuttaa. The campaign was designed and implemented in various forms of social media posts. The campaign was evaluated by the experts of the project Kokemus vaikuttaa and the writer of the thesis.
In February 2025, the campaign was carried out on Instagram. The campaign consisted of five posts and an Instagram live. Two of the posts were Instagram Reels, one was a picture, one was a photo series, and one was a meme.




Keywords: mental health, mindfulness, social media, resilience
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste