Päiväjärjestyksestä työtehtäviin: Perehdytyksen käsikirja varhaiskasvatukseen
Heikkinen, Lassi; Malmihuhta, Maria; Rautio, Roope (2025)
Heikkinen, Lassi
Malmihuhta, Maria
Rautio, Roope
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505069437
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505069437
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee varhaiskasvatuksen perehdyttämiskäytänteitä, niiden toteuttamista ja puutteita. Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda perehdytyskäsikirja Sirius päiväkodit Oy:n varhaiskasvatuksen päiväkodille. Valmiin tuotoksen periaatteita voi hyödyntää myös kirkon alalla diakoniatyössä.
Työn tarkoituksena on helpottaa sekä tukea toimeksiantajan perehdytysprosessia ja sen käytänteitä, kehittää työntekijöiden työhyvinvointia sekä ennaltaehkäistä mahdollisia työturvallisuusriskejä.
Opinnäytetyö on kehittämispainotteinen. Tiedonkeruumenetelmänä toimi haastattelu, jossa kartoitettiin käsikirjan tarpeellisuus. Tuotos on perehdytyskäsikirja, jonka tarkoituksena on tukea ja helpottaa toimeksiantajan perehdytysprosessia.
Työn tarkoituksena on helpottaa sekä tukea toimeksiantajan perehdytysprosessia ja sen käytänteitä, kehittää työntekijöiden työhyvinvointia sekä ennaltaehkäistä mahdollisia työturvallisuusriskejä.
Opinnäytetyöllä oli konkreettinen hyöty yhteistyötahon perehdyttämisen käytänteiden tukena. Tuotos otetaan käyttöön yhteistyötahon varhaiskasvatuksen päiväkodissa.
Työn tarkoituksena on helpottaa sekä tukea toimeksiantajan perehdytysprosessia ja sen käytänteitä, kehittää työntekijöiden työhyvinvointia sekä ennaltaehkäistä mahdollisia työturvallisuusriskejä.
Opinnäytetyö on kehittämispainotteinen. Tiedonkeruumenetelmänä toimi haastattelu, jossa kartoitettiin käsikirjan tarpeellisuus. Tuotos on perehdytyskäsikirja, jonka tarkoituksena on tukea ja helpottaa toimeksiantajan perehdytysprosessia.
Työn tarkoituksena on helpottaa sekä tukea toimeksiantajan perehdytysprosessia ja sen käytänteitä, kehittää työntekijöiden työhyvinvointia sekä ennaltaehkäistä mahdollisia työturvallisuusriskejä.
Opinnäytetyöllä oli konkreettinen hyöty yhteistyötahon perehdyttämisen käytänteiden tukena. Tuotos otetaan käyttöön yhteistyötahon varhaiskasvatuksen päiväkodissa.