Perehdytyskansio opiskelijamoduuliin
Pakola, Jutta; Bergman, Tia; Koskela, Satu (2015)
Pakola, Jutta
Bergman, Tia
Koskela, Satu
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504275117
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504275117
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Bergman, Tia; Koskela, Satu & Pakola, Jutta. Perehdytyskansio opiskelijamoduuliin. Helsinki, kevät 2015, 50 sivua, 1 liite.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitaja (AMK).
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa perehdytyskansio opiskelijamoduuliin, joka on uusi tapa ohjata opiskelijoita. Perehdytyskansion tavoitteena oli helpottaa uusien opiskelijoiden sopeutumista opiskelijamoduuliin ja auttaa hahmottamaan, miten opiskelijamoduuli eroaa perinteisestä harjoittelumallista. Opiskeli-jamoduulia on aiemmin kokeiltu muun muassa Ruotsissa, mistä malli on tullut Suomeen. Opiskelijamoduuli järjestettiin Suomessa pilottihankkeena syksyllä 2014.
Perehdytyskansion kokoamisessa käytettiin opiskelijamoduuliin osallistuneiden opiskelijoiden kirjoittamia oppimispäiväkirjoja. Myös moduuliharjoittelun aikana järjestettyjä reflektioita hyödynnettiin perehdytyskansion tekemisessä.
Perehdytyskansion luomisessa pyrittiin huomioimaan opiskelijamoduuliin liittyviä tärkeimpiä asioita. Perehdytyskansiossa on esitelty opiskelijamoduulin rakennetta sekä käsitelty teoriatietoa ja opiskelijoiden keskeisimpiä kokemuksia opiskelijamoduulista, kuten ryhmäytymistä, ammatillista kasvua, kollegiaalisuutta sekä moniammatillista tiimityötä.
Asiasanat: kliininen harjoittelu, opiskelijamoduuli, perehdyttäminen, perehdytyskansio
Bergman, Tia; Koskela, Satu & Pakola, Jutta. Perehdytyskansio opiskelijamoduuliin. Helsinki, kevät 2015, 50 sivua, 1 liite.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitaja (AMK).
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa perehdytyskansio opiskelijamoduuliin, joka on uusi tapa ohjata opiskelijoita. Perehdytyskansion tavoitteena oli helpottaa uusien opiskelijoiden sopeutumista opiskelijamoduuliin ja auttaa hahmottamaan, miten opiskelijamoduuli eroaa perinteisestä harjoittelumallista. Opiskeli-jamoduulia on aiemmin kokeiltu muun muassa Ruotsissa, mistä malli on tullut Suomeen. Opiskelijamoduuli järjestettiin Suomessa pilottihankkeena syksyllä 2014.
Perehdytyskansion kokoamisessa käytettiin opiskelijamoduuliin osallistuneiden opiskelijoiden kirjoittamia oppimispäiväkirjoja. Myös moduuliharjoittelun aikana järjestettyjä reflektioita hyödynnettiin perehdytyskansion tekemisessä.
Perehdytyskansion luomisessa pyrittiin huomioimaan opiskelijamoduuliin liittyviä tärkeimpiä asioita. Perehdytyskansiossa on esitelty opiskelijamoduulin rakennetta sekä käsitelty teoriatietoa ja opiskelijoiden keskeisimpiä kokemuksia opiskelijamoduulista, kuten ryhmäytymistä, ammatillista kasvua, kollegiaalisuutta sekä moniammatillista tiimityötä.
Asiasanat: kliininen harjoittelu, opiskelijamoduuli, perehdyttäminen, perehdytyskansio