Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nuorten aikuisten palvelun asiakkaiden kokemukset ja kehittämisehdotukset palvelusta

Nakari, Karita (2025)

 
Avaa tiedosto
Nakari_Karita.pdf (2.151Mt)
Lataukset: 


Nakari, Karita
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112429511
Tiivistelmä
Tämä tutkimus tehtiin Etelä-Karjalan hyvinvointialueen Nuorten aikuisten palveluille. Nuorten aikuisten palvelua tarjotaan koko Etelä-Karjalan alueella. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Etelä-Karjalan hyvinvointialueen Nuorten aikuisten palveluiden asiakkaiden tyytyväisyyttä käyttämiinsä palveluihin ja kartoittaa, mitä palveluita asiakkaat ovat saaneet moniammatilliselta tiimiltä. Lisäksi tarkoituksena oli tuottaa tietoa palveluiden kehittämistä varten keräämällä asiakaspalautetta.

Tutkimuksessa käytettiin määrällistä ja laadullista lähestymistapaa. Tutkimusaineisto kerättiin kyselyllä, jossa oli sekä vastausvaihtoehdot sisältäneitä että avoimia kysymyksiä. Webropol-kyselyyn osallistui Nuorten aikuisten palveluiden asiakkaita (N=64).

Kyselyn tulokset osoittavat, että Etelä-Karjalan hyvinvointialueen Nuorten aikuisten palveluiden asiakaskokemus on kokonaisuudessaan myönteinen. Palvelu koetaan asiantuntevaksi, ystävälliseksi ja aidosti asiakaslähtöiseksi. Sen merkitys nuorten hyvinvoinnin tukemisessa on selkeä. Asiakkaiden moninaiset tuentarpeet painottuvat sosiaalityöhön, sosiaaliohjaukseen ja mielenterveyspalveluihin, joka korostaa palvelun moniammatillisuuden ja verkostotyön merkitystä. Tuloksissa näkyi alueellisia eroja. Kaupunkialueiden asiakkaat arvioivat palvelun laadun keskimäärin paremmaksi kuin syrjäseutujen vastaajat. Tämä voi selittyä esimerkiksi palveluiden saavutettavuudella ja niiden näkyvyyden eroilla.

Kehittämiskohteita asiakkaista olivat erityisesti henkilöstöresurssien vahvistamisen, palvelun näkyvyyden lisäämisen sekä tuen oikea-aikaisuuden varmistaminen. Tutkimus tukee näkemystä siitä, että toimiva palvelukokonaisuus edellyttää riittäviä resursseja, sujuvaa yhteistyötä eri toimijoiden välillä ja helposti saavutettavia, myös digitaalisia palvelumuotoja. Tulokset tarjoavat hyvinvointialueelle arvokasta tietoa asiakaslähtöisen kehittämisen ja strategisen päätöksenteon tueksi sekä korostavat ammattilaisten oman työn arvioinnin ja jatkuvan kehittämisen tärkeyttä nuorten aikuisten hyvinvoinnin tukemisessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste