Markkinointiviestinnän kehittäminen - Case Comms.-ohjauspalvelu
Välimäki, Roosa (2015)
Välimäki, Roosa
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101515434
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101515434
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on markkinointiviestinnän kehittäminen Comms.-ohjauspalvelulle. Comms.-ohjauspalvelu on uusi konsepti ja toimii Laureassa tukipalveluna opiskelijoille ja hen-kilöstölle markkinoinnillisissa sekä viestinnällisissä käytänteissä. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää Comms.-ohjauspalvelun markkinointiviestintää luomalla suunnitelma.
Opinnäytetyössä kartoitetaan markkinointiviestinnän keinoja ja tutustutaan markkinointivies-tinnän prosessiin kirjallisuudesta ja sähköisistä lähteistä. Comms.-ohjauspalvelussa työsken-nelleiden opiskelijoiden markkinointiviestinnällisiä kokemuksia ja hyviä käytänteitä on hyö-dynnetty markkinointiviestintäsuunnitelmaa laadittaessa. Markkinointiviestinnän ideoita on etsitty ajankohtaisista artikkeleista, internet lähteistä sekä kirjallisuudesta.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä käytetään menetelminä tapaustutkimusta, teemahaas-tattelua ja SWOT-analyysiä. Opinnäytetyön tavoite saavutettiin ja työn tuloksena saatiin oh-jauspalvelulle markkinointiviestintäsuunnitelma, johon on sisällytetty esimerkkejä markki-nointiviestinnän toteutuksesta. Suunnitelma on tarkoitettu jatkokehitettäväksi ja toimeen-pantavaksi Comms.-ohjauspalvelun toiminnan vakiintuessa.
Opinnäytetyössä kartoitetaan markkinointiviestinnän keinoja ja tutustutaan markkinointivies-tinnän prosessiin kirjallisuudesta ja sähköisistä lähteistä. Comms.-ohjauspalvelussa työsken-nelleiden opiskelijoiden markkinointiviestinnällisiä kokemuksia ja hyviä käytänteitä on hyö-dynnetty markkinointiviestintäsuunnitelmaa laadittaessa. Markkinointiviestinnän ideoita on etsitty ajankohtaisista artikkeleista, internet lähteistä sekä kirjallisuudesta.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä käytetään menetelminä tapaustutkimusta, teemahaas-tattelua ja SWOT-analyysiä. Opinnäytetyön tavoite saavutettiin ja työn tuloksena saatiin oh-jauspalvelulle markkinointiviestintäsuunnitelma, johon on sisällytetty esimerkkejä markki-nointiviestinnän toteutuksesta. Suunnitelma on tarkoitettu jatkokehitettäväksi ja toimeen-pantavaksi Comms.-ohjauspalvelun toiminnan vakiintuessa.