Markkinointiviestintäsuunnitelma: Charlotta-Production Oy
Wikman, Carita (2015)
Wikman, Carita
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112617851
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112617851
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda markkinointiviestintäsuunnitelma hollolalaiselle askartelutukulle ja vähittäismyymälälle Charlotta-Production Oy:lle. Suunnitelman tavoitteena on aktivoida etenkin vanhoja yritysasiakkaita, mutta myös yksityisasiakkaita, sekä tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita erityisesti digitaalisiin markkinointikeinoihin painostaen.
Opinnäytetyö jakaantuu teoreettiseen ja empiiriseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää kokonaisuutena sekä käydään läpi joitakin yleisimmistä markkinointiviestinnän keinoista.
Empiirisessä osuudessa analysoidaan Charlotta-Production Oy:n tilannetta suomalaisena askarteluliikkeenä, käydään läpi yrityksen nykyisiä markkinointikeinoja ja pohditaan, kuinka näiden käyttöä olisi mahdollista parantaa ja olisiko tulevaisuudessa mahdollista ottaa käyttöön uusia markkinointitapoja. Tämän lisäksi työn yhteydessä otettiin käyttöön yritykselle uusi uutiskirje ja perehdytettiin yrityksen työntekijä uutiskirjeen käyttöön.
Opinnäytetyön tuloksena on Charlotta-Production Oy:lle markkinointiviestintäsuunnitelma, jota yrityksen on mahdollista hyödyntää tulevaisuuden markkinoinnissaan, sekä uusi uutiskirjejärjestelmä, jonka ensimmäinen uutiskirje yritysasiakkaille lähetettiin opinnäytetyöprosessin aikana.
Opinnäytetyö jakaantuu teoreettiseen ja empiiriseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää kokonaisuutena sekä käydään läpi joitakin yleisimmistä markkinointiviestinnän keinoista.
Empiirisessä osuudessa analysoidaan Charlotta-Production Oy:n tilannetta suomalaisena askarteluliikkeenä, käydään läpi yrityksen nykyisiä markkinointikeinoja ja pohditaan, kuinka näiden käyttöä olisi mahdollista parantaa ja olisiko tulevaisuudessa mahdollista ottaa käyttöön uusia markkinointitapoja. Tämän lisäksi työn yhteydessä otettiin käyttöön yritykselle uusi uutiskirje ja perehdytettiin yrityksen työntekijä uutiskirjeen käyttöön.
Opinnäytetyön tuloksena on Charlotta-Production Oy:lle markkinointiviestintäsuunnitelma, jota yrityksen on mahdollista hyödyntää tulevaisuuden markkinoinnissaan, sekä uusi uutiskirjejärjestelmä, jonka ensimmäinen uutiskirje yritysasiakkaille lähetettiin opinnäytetyöprosessin aikana.