Markkinointisuunnitelma HighRoller Suomi Oy:lle
Huovinen, Joona; Hilli, Santeri; Laitinen, Jemina (2015)
Huovinen, Joona
Hilli, Santeri
Laitinen, Jemina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120419508
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120419508
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme tarkoituksena oli suunnitella ja tuottaa markkinointisuunnitelma HighRoller Suomi Oy:lle. Työmme tilaaja on vuonna 2015 perustettu HighRoller Suomi Oy, joka halusi mark-kinointisuunnitelman edistämään markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta. Yritykseltä puuttui markkinointisuunnitelma, joten sen luominen oli tärkeää yrityksen toiminnan ja menestymisen kannalta.
Tavoitteenamme oli tuottaa HighRoller Suomi Oy:lle sopiva markkinointisuunnitelma, jonka se hyväksyy käyttöönsä. Tavoitteenamme oli edistää tilaajaamme markkinoinnin suunnittelua ja lii-ketoimintaa. Tarkoituksenamme oli saada laaja käsitys liikunta-alan ja -tuotteiden markkinoinnista sekä yritystoiminnasta. Suunnitelma keskittyy HighRoller Suomi Oy:n tuotteiden markkinointiin liikunta-alan ammattilaisille ajalle 2015 - 2020. Opinnäytetyömme kehittämistehtävät: Millainen on liikunta-alan yrityksen markkinointisuunnitelma? Mihin muotoon markkinointisuunnitelma on käy-tännöllinen toteuttaa? Miten HighRoller lihashuoltolaitetta on tehokasta markkinoida liikunta-alan ammattilaisille? Miten benchmarking-menetelmää hyödynnetään markkinointisuunnitelman laati-misessa?
Opinnäytetyöprosessimme oli tuotteistamisprosessi. Hankimme opinnäytetyötä varten tietoa kirjallisuudesta, haastatteluista ja benchmarking-menetelmällä. Teimme kirjallisuudesta saadun tiedon avulla yrityksen lähtökohta-analyysit, jotka kertoivat yrityksen tilanteesta ja tavoitteista. Saimme haastatteluiden ja benchmarkingin avulla tietoa markkinoinnista liikunta-alan ammatti-laisten näkökulmasta. Markkinointisuunnitelma tuotteistettiin saamiamme tietoja hyödyntäen. Tuote sisältää strategioita ja keinoja HighRoller Suomi Oy:n markkinoinnin kehittämiseen ja suunnitelmalliseen toteuttamiseen. Salassapitosopimuksen vuoksi emme julkaise tuotteen tark-kaa sisältöä opinnäytetyössämme.
Jatkokehitysaiheena voisi tutkia markkinointisuunnitelman hyödyllisyyttä HighRoller Suomi Oy:lle. Myös HighRoller lihashuoltolaitteen hyötyjä ja fysiologisia vaikutuksia voisi tutkia jatkokehityksen aiheena. Putkirullauksen fysiologisia hyötyjä ei ole tutkittu, joten yritys hyötyisi tuotteiden ja palveluiden testaamisesta ja tutkimisesta. Muita jatkokehityksen aiheita voisivat olla erilaisten rullausoppaiden tuottaminen ja HighRoller lihashuoltolaitteen käyttäjien asiakastyytyväisyyden tutkiminen.
Tavoitteenamme oli tuottaa HighRoller Suomi Oy:lle sopiva markkinointisuunnitelma, jonka se hyväksyy käyttöönsä. Tavoitteenamme oli edistää tilaajaamme markkinoinnin suunnittelua ja lii-ketoimintaa. Tarkoituksenamme oli saada laaja käsitys liikunta-alan ja -tuotteiden markkinoinnista sekä yritystoiminnasta. Suunnitelma keskittyy HighRoller Suomi Oy:n tuotteiden markkinointiin liikunta-alan ammattilaisille ajalle 2015 - 2020. Opinnäytetyömme kehittämistehtävät: Millainen on liikunta-alan yrityksen markkinointisuunnitelma? Mihin muotoon markkinointisuunnitelma on käy-tännöllinen toteuttaa? Miten HighRoller lihashuoltolaitetta on tehokasta markkinoida liikunta-alan ammattilaisille? Miten benchmarking-menetelmää hyödynnetään markkinointisuunnitelman laati-misessa?
Opinnäytetyöprosessimme oli tuotteistamisprosessi. Hankimme opinnäytetyötä varten tietoa kirjallisuudesta, haastatteluista ja benchmarking-menetelmällä. Teimme kirjallisuudesta saadun tiedon avulla yrityksen lähtökohta-analyysit, jotka kertoivat yrityksen tilanteesta ja tavoitteista. Saimme haastatteluiden ja benchmarkingin avulla tietoa markkinoinnista liikunta-alan ammatti-laisten näkökulmasta. Markkinointisuunnitelma tuotteistettiin saamiamme tietoja hyödyntäen. Tuote sisältää strategioita ja keinoja HighRoller Suomi Oy:n markkinoinnin kehittämiseen ja suunnitelmalliseen toteuttamiseen. Salassapitosopimuksen vuoksi emme julkaise tuotteen tark-kaa sisältöä opinnäytetyössämme.
Jatkokehitysaiheena voisi tutkia markkinointisuunnitelman hyödyllisyyttä HighRoller Suomi Oy:lle. Myös HighRoller lihashuoltolaitteen hyötyjä ja fysiologisia vaikutuksia voisi tutkia jatkokehityksen aiheena. Putkirullauksen fysiologisia hyötyjä ei ole tutkittu, joten yritys hyötyisi tuotteiden ja palveluiden testaamisesta ja tutkimisesta. Muita jatkokehityksen aiheita voisivat olla erilaisten rullausoppaiden tuottaminen ja HighRoller lihashuoltolaitteen käyttäjien asiakastyytyväisyyden tutkiminen.