Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myyjien johtamisen kehittäminen B2B-myynnissä

Willberg, Sami; Taina, Jaakko (2015)

Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Myyjien_johtamisen_kehittaminen_B2B-myynnissa_2015_Taina_Willberg.pdf (911.9Kt)
Lataukset: 


Willberg, Sami
Taina, Jaakko
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121020206
Tiivistelmä
Myyntityö ja myynnin johtaminen muuttuu kuluttajien ostokäyttäytymisen mukana jatkuvasti. Myyntijohdon täytyy olla jatkuvasti ajan tasalla nykyisestä markkinatilanteesta. Haastavan taloustilanteen vuoksi on tärkeää, että myyntijohto ja myyjät pystyvät mukautumaan muuttuviin markkinoihin, sillä myyjät ovat yritysten tärkein tulonlähde. Tämän vuoksi yrityksien täytyy hallita myynti ja sen johtaminen vaikka ostokäyttäytyminen muuttuu ja taloustilanne on haastava.

Tämä opinnäytetyö tehtiin Trainers’ House Oyj:n toimeksiannosta. Trainers' House Oyj on vuonna 1990 perustettu julkinen pörssiyhtiö, jonka palkkalistoilla on tällä hetkellä 87 henkilöä. Trainers' House on vahvasti muutosyhtiö, jonka tarkoituksena on palvella asiakkaitaan tarjoamalla erilaisia palveluita ennen kaikkea muutoksen läpivientiin.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia sitä kuinka myyjiä johdetaan tällä hetkellä ja kuinka myyjiä voitaisiin johtaa vielä paremmiksi myyjiksi. Tarkastelimme nykyhetken myyntiä ja myynnin johtamisen menetelmiä ja teimme haastattelujen sekä teorian pohjalta johtopäätökset siitä, miten myyjiä ja myyjien johtamista voitaisiin kehittää.

Osana opinnäytetyötä teimme neljä teemahaastattelua, joissa haastateltiin neljää eri alan myyntijohtajaa. Kaikki neljä haastateltua johtajaa toimivat B2B-sektorilla. Haastatteluiden tavoitteena oli selvittää eri alojen myyntijohtajien näkemyksiä huippumyyjän ominaisuuksista, tämän hetken johtamismenetelmistä sekä siitä, miten myyjiä voitaisiin johtaa paremmiksi myyjiksi. Haastatteluissa selvitimme myös myyntijohtajien näkemyksiä siitä, minkälainen hyvä myyntijohtaja on.

Haastattelujen tulokset ovat myyntijohtajien näkemyksiä suoraan käytännöstä. Vertailimme haastattelujen tuloksia teoriaan ja teimme johtopäätökset vertailujemme pohjalta. Myyjien johtamisen kehittämisen kannalta on tärkeää, että tiedetään ne ominaisuudet, jotka tekevät myyjästä huippumyyjän. Hyvän myyjän ominaisuuksien lisäksi on tiedostettava ne tekijät, jotka tekevät myyjien johtajista huippuja. Näiden kahden johtopäätöksen lisäksi yrityksessä tulee tiedostaa erilaiset myyjien johtamiseen liittyvät haasteet. Myyjien johtamisen kehittämiseksi, yritysten tulisi lisäksi panostaa henkilökohtaisuuteen tukemalla omia myyjiään sekä myyntijohtajiaan ominaisuuksiensa kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste