Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Luopioisten Osuuspankin asiakastyytyväisyystutkimus

Koivuniemi, Eetu (2015)

Avaa tiedosto
Eetu_Koivuniemi.pdf (767.9Kt)
Lataukset: 


Koivuniemi, Eetu
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120920136
Tiivistelmä
Asiakastyytyväisyys on pankkialalla merkittävä kilpailuetu, sillä tyytyväiset asiakkaat ovat uskollisempia ja käyttävät enemmän tarjolla olevia palveluita. Asiakkaan ja pankin väliseen asiakassuhteeseen on syytä panostaa ja pyrkiä molempien osapuolten tyytyväisyyteen ja luottamukseen. Asiakastyytyväisyyteen voidaan vaikuttaa asettamalla asiakas etusijalle ja pitämällä asiakaspalvelun taso korkealla.

Luopioisten Osuuspankin asiakastyytyväisyystutkimuksen tavoite oli selvittää pankin asiakkaiden asiakastyytyväisyyden- ja asiakaspalvelun tasoa. Tutkimuksen tarkoituksena oli ottaa selvää asiakkaiden asiakaspalvelukokemuksista ja mielipiteistä asiakaspalvelun laatua kohtaan. Lisäksi tutkimuksen avulla kartoitettiin asiakkaiden tyytyväisyyteen ja tyytymättömyyteen vaikuttavia tekijöitä.

Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena kvantitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Kyselytutkimuksessa kohdejoukkona toimi 149 pankin asiakasta, jotka vastasivat kyselylomakkeessa esitettyihin kysymyksiin. Aineisto kerättiin kolmen viikon aikana kesä-heinäkuussa 2015. Tutkimustuloksista selvisi, että Luopioisten Osuuspankin asiakkaat ovat pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä pankin asiakaspalvelun nykytilaan. Tulosten mukaan asiakkaan tyytyväisyyteen vaikuttavat erityisesti palvelun ystävällisyys, sujuvuus, asiantuntevuus ja joustavuus. Lisäksi asiakastyytyväisyyteen vaikuttavana tekijänä koettiin se, että asiakas tunnetaan henkilökohtaisesti ja häntä palvellaan henkilökohtaiset tarpeet huomioon ottaen. Luopioisten Osuuspankin asiakastyytyväisyyden taso tällä hetkellä on erittäin korkea. Tuloksina saatiin myös kehitysehdotuksia, joiden avulla pankin on mahdollista jatkossa kehittää toimintaansa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste