Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pukeutumispalvelun konseptointi ja visualisointi : Case Remake EkoDesign

Rantala, Karita (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Rantala_Karita.pdf (1.786Mt)
Lataukset: 


Rantala, Karita
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601191462
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää pukeutumispalvelun konseptoinnin perusteet ja luoda visuaalinen ilme asiakkaan uudelle stailauspalvelulle. Pyrittiin ottamaan selvää asiakaskunnan suhtautumisesta pukeutumispalveluun sekä luomaan yrityksen brändiä vastaava ja toimiva visuaalinen kokonaisuus.

Tutkimusosuus toteutettiin sekä kvalitatiivisen että kvantitatiivisen tutkimuksen keinoin, jotta saatiin käsitys yrityksen edustajan ja tulevien asiakkaiden toiveista ja ajatuksista. Laadullisista keinoista käytettiin haastattelua ja havainnointia yrityksen ja palvelun toiminnasta sekä vastaavanlaisten palveluiden analysointia Helsingin seudulla. Määrällisenä tutkimuksena toteutettiin kysely kuluttajien suhtautumisesta pukeutumisneuvontapalveluihin. Kyseessä oli toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuloksia havainnointiin.

Tutkimuksen ja analyysin pohjalta toteutettiin Remake EkoDesign Oy:n uudelle stailauspalvelulle vaihtoehtoisia visuaalisia ilmeitä, joista asiakas sai valita mieleisensä. Konseptin visualisoinnissa käytettiin pohjana asiakkaan toiveita, heidän antamiaan esimerkki- ja inspiraatiokuvia sekä havaintoja yrityksen brändistä. Palveluun kuului myös tuote eli visuaalinen kokooma stailauspalvelun tuloksista, jonka palvelun asiakas saa käytettyään sitä. Sen toimivuutta testattiin testihenkilöillä ja tuloksia havainnointiin.

Kyselyllä saatiin selville yrityksen jo olemassa olevan asiakaskunnan mielipiteitä uudesta palvelusta ja suhtautuminen siihen vaikuttaa positiiviselta. Lopputuloksena yritys sai palvelulleen visuaalisen ilmeen pohjan, jonka kehittäminen eteenpäin jää heidän tehtäväkseen, kun palvelu saadaan käytäntöön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste