Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hääsuunnitteluyrityksen kehittäminen markkinointikyselyn pohjalta

Metso, Meri; Kuosa, Janetta (2016)

 
Avaa tiedosto
Kuosa_Janetta_Metso_Meri.pdf (4.249Mt)
Lataukset: 


Metso, Meri
Kuosa, Janetta
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601181420
Tiivistelmä
Saatat ostaa viikon jokaisena päivänä aamulatten lempikahvilastasi, mutta hääsuunnittelijan palveluita tarvitset todennäköisesti vain kerran elämäsi aikana. Kiinnostus tehdä opinnäytetyö hääsuunnittelualasta heräsi juuri sen uniikkiuden takia.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toimeksiantajayrityksen markkinointia ja sitä kautta kasvattaa asiakaskuntaa. Toimeksiantajana toimi vantaalainen hää- ja juhlasuunnitteluyritys Orchidea, jonka yrittäjänä toimii Sonja Wikström. Opinnäytetyössä haluttiin kartoittaa hääsuunnittelupalveluiden yleistä kysyntää ja tarvetta Suomessa. Kartoitus toteutettiin kvantitatiivisen kyselyn muodossa ja vastauksia saatiin yhteensä 120 kappaletta. Kyselyä jaettiin internetin eri hääfoorumeilla sekä Save the Date -häämessuilla. Kyselyn avulla saatiin selville, mihin markkinoinnin osa-alueisiin toimeksiantajan kannattaisi eniten keskittyä. Kyselyn lisäksi tutkimusmenetelminä on käytetty benchmarkingia, jonka avulla tarkasteltiin useita menestyviä britannialaisia hääsuunnitteluyrityksiä ja pyrittiin löytämään hyväksi havaitut markkinointikeinot alalla. Kolmantena menetelmänä hyödynnettiin SWOT-analyysia, jonka avulla pyrittiin tekemään arvio toimeksiantajan senhetkisestä tilanteesta.

Teoriaosuudessa ollaan keskitytty palvelun määrittelemiseen, yleispiirteisiin ja laatuun, sekä markkinointikeinoihin. Markkinointikeinoista painotettiin sosiaalista mediaa, koska digitalisoituvassa maailmassa se on yksi tehokkaimmista väylistä parantaa yrityksen näkyvyyttä. Lähteinä käytettiin kirjallisuutta, internet-artikkeleita, toimeksiantajan haastattelua, sekä Tilastokeskuksen taulukoita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste