Markkinointiviestintäsuunnitelma Facebook-sivustolle : case: Raksa 2016
Pesonen, Sanna (2016)
Pesonen, Sanna
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602011811
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602011811
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen Raksa 2016 -messujen Facebook-sivustolle. Tavoitteena oli Raksamessujen näkyvyyden parantaminen, vuorovaikutuksen lisääminen ja uusien potentiaalisten messukävijöiden tavoittaminen. Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimi Lahden Messut. Raksa on vuosittain järjestettävä rakentamisen ja remontoinnin messutapahtuma.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja toiminnallisesta osuudesta. Teoreettisessa tietoperustassa käsiteltiin sisältömarkkinointia ja sosiaalista mediaa sekä esiteltiin Raksa-messuja tarkemmin. Toiminnallisessa osuudessa laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma tapahtuman Facebook-sivustolle. Pääasiallisina lähteinä ovat toimineet erilaiset sähköiset artikkelit, jonka lisäksi hyödynnettiin Facebookin omia sivuja sekä kirjallisia lähteitä ajankohtaisuuden mukaan. Työtä varten haastateltiin kolmea Lahden Messujen työntekijää.
Opinnäytetyön tuotoksena luotiin markkinointiviestintäsuunnitelma Raksan Facebook-sivustolle, jossa esitellään mm. resurssit, kohderyhmät, yleiset linjaukset sekä aikataulu. Opinnäytetyön valmistuessa markkinoinnin toteutus on kesken, jonka vuoksi arviointia ei työssä käsitelty. Toimeksiantajan toiveesta markkinointiviestintäsuunnitelma on salainen.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja toiminnallisesta osuudesta. Teoreettisessa tietoperustassa käsiteltiin sisältömarkkinointia ja sosiaalista mediaa sekä esiteltiin Raksa-messuja tarkemmin. Toiminnallisessa osuudessa laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma tapahtuman Facebook-sivustolle. Pääasiallisina lähteinä ovat toimineet erilaiset sähköiset artikkelit, jonka lisäksi hyödynnettiin Facebookin omia sivuja sekä kirjallisia lähteitä ajankohtaisuuden mukaan. Työtä varten haastateltiin kolmea Lahden Messujen työntekijää.
Opinnäytetyön tuotoksena luotiin markkinointiviestintäsuunnitelma Raksan Facebook-sivustolle, jossa esitellään mm. resurssit, kohderyhmät, yleiset linjaukset sekä aikataulu. Opinnäytetyön valmistuessa markkinoinnin toteutus on kesken, jonka vuoksi arviointia ei työssä käsitelty. Toimeksiantajan toiveesta markkinointiviestintäsuunnitelma on salainen.