Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Golfravintolan palvelun kehittäminen palvelumuotoilun menetelmillä

von Schöneman, Marika (2016)

 
Avaa tiedosto
Schoneman_Marika_von.pdf (2.093Mt)
Lataukset: 


von Schöneman, Marika
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602051942
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on palvelumuotoilun työkaluilla tehty kehitysehdotus golfravintolan toiminnan kehittämiseksi. Palvelumuotoiluprosessi etenee määrittelystä tutkimuksen kautta suunnitteluun. Palvelumuotoilun kehittämisen keskiössä on asiakas ja tässä opinnäytetyössä palvelujen kehittämisen lähtökohtana on golfravintolan asiakkaat. Golfravintolan asiakkaiden kanssa yhteistyössä on ideoitu palveluratkaisuja, jotta yhä useampi golfasiakas kokisi ravintolan tarjoamat palvelut arvokkaiksi ja käyttäisi ravintolan palveluja käydessään golfkeskuksessa. Tässä opinnäytetyössä on käytetty palvelumuotoilun menetelmiä laajasti ja ne ovat nostaneet asiakasnäkökulman vahvasti mukaan palvelujen kehittämisen keskiöön.

Opinnäytetyön tuloksissa nousee esiin arvoverkoston tärkeys golfravintoloitsijan ja golftoiminnan välisenä yhteistyönä ja yhteistarjooman kehittäminen golfkeskuksen asiakkaille, joka edistää kummankin osapuolen yritystoimintaa. Asiakkaiden vaativuus nousi esiin tarjonnan laadun ja hinnan suhteen. Asiakkaat toivoivat myös kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen golfravintolapalveluilta, jossa on huomioitu markkinointi, tuotetarjonta, äänimaailma, tuoksumaailma ja visuaalisuus.

Kehitysehdotusten onnistunut toteutus on kuvattu visuaalisesti sarjakuvina eri asiakaspersoonille ja opinnäytetyön tilaajalle on esitelty konkreettinen ohjeistus palvelujen kehittämisestä, jotta vanhat ja uudet golfasiakkaat kokisivat golfravintolan palvelut vetovoimaisiksi ja sen myötä yritystoiminnasta tulisi kilpailukykyisempää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste