Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Snapchatin käyttö vanhemmissa ikäryhmissä

Place, Lisa (2016)

 
Avaa tiedosto
Place_Lisa.pdf (6.765Mt)
Lataukset: 


Place, Lisa
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602212476
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkin Snapchatin käyttöä vanhemmissa ikäryhmissä. Lisäksi selvitin motiiveja ja syitä sosiaalisen median alustoihin liittymiselle. Tutkimuksen kohderyhmänä oli-vat yli 40-vuotiaat Snapchatin käyttäjät.

Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi digitaalisen markkinoinnin ajatushautomo Kurio Oy ja se on osa Laurea-ammattikorkeakoulun ja Kurion Oy:n yhteistyöhanketta. Projektin tarkoituk-sena on tuottaa tuoretta tietoa kuluttajan käyttäytymisestä digitaalisen median kanavissa.

Teoriaosuudessa kuvailen sosiaalista mediaa yleisellä tasolla, käyttäjien motiiveja sosiaalises-sa mediassa sekä yrityksiä osana sosiaalista mediaa. Kolmannessa luvussa tarkastelen Snap-chatin käyttäjiä sekä pikaviestinalustan roolia yrityksen markkinoinnissa. Keskeiset käsitteet ovat sosiaalinen media, Snapchat ja kuluttajakäyttäytyminen sosiaalisen median kanavissa.

Tutkimus suoritettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusta varten haas-tattelin kuutta yli 40-vuotiasta Snapchatin käyttäjää joulukuun 2015 aikana. Teemahaastatte-lut nauhoitettiin, litteroitiin ja analysoitiin. Tarkoituksena oli selvittää Snapchatin käyttöä, motiiveja sekä suhtautumista mainontaan sosiaalisessa mediassa.

Tutkimustulosten perusteella yli 40-vuotiaat ovat liittyneet sosiaaliseen mediaan ollakseen yhteydessä ystäviin ja perheenjäseniin. Tämä tuki teoriapohjaa. Snapchat koettiin hauskaksi ja piristäväksi kanavaksi, mutta motiivi liittyä siihen ei ollut sama kuin muihin sosiaalisen me-dian yhteisöihin. Snapchattiä käytettiin enemmän MyStoryjen selailuun ja niiden tuottami-seen, kuin viestintään. Mainontaan suhtauduttiin epäilevästi, ellei se ollut itseä kiinnostavaa tai kertonut tarinaa.

Opinnäytetyössä hyödynsin suomenkielistä ja englanninkielistä kirjallisuutta, artikkeleita sekä tutkimuskirjallisuutta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste