Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinoinnin tiimiyrittäjäksi - Aloittavan tiimiyrittäjän käsikirja

Huhtiranta, Sonja; Salonen, Esa (2016)

 
Avaa tiedosto
Huhtiranta_Sonja_Salonen_Esa.pdf (1.635Mt)
Lataukset: 


Huhtiranta, Sonja
Salonen, Esa
Saimaan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603113079
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoitus oli selvittää, miksi ja minkälaisista lähtökohdista liiketalouden opiskelijat valitsevat markkinoinnin suuntautumisvaihtoehdokseen Saimaan ammattikorkeakoulussa.

Kyseessä oli kvalitatiivinen tutkimus ja tietoa kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella sekä siihen liittyvillä syventävillä teemahaastatteluilla. Saadulla tiedolla toivottiin olevan selkeyttävä vaikutus pitkällä aikavälillä, kun liiketalouden opintoja suunnittelevat tai niihin jo päässeet henkilöt vertailevat eri suuntautumisvaihtoehtoja. Monipuolisella tiedolla markkinoinnin tiimiyrittäjyydestä ja sen luonteesta pyrittiin lisäämään sitoutuneisuutta ja kestäviä päätöksiä. Tämän uskottiin helpottavan tiimitoiminnan käynnistämistä ja jatkuvuutta sekä tiimin yhteisten päämäärien löytämistä.

Markkinoinnin opiskelusta tiimiyrittäjänä ei ole tarjolla tietoa riittävän monipuolisesti, vaikka sillä koetaan olevan lisäarvoa ja motivaatiota lisäävä vaikutus opiskeluun. Opiskelijoille pystytään välittämään tietoa toiminnasta suuntautumisvalinnan hetkellä, mutta ei ennen sitä. Lisäksi toiminnan on perustuttava sisäiseen motivaatioon. Pitkällä aikavälillä markkinoinnin tiimiyrittäminen ei voi perustua ulkoisen motivaation tekijöihin. Tutkielman tekijät esittävät saatujen tietojen pohjalta keinoja, joiden avulla toimintaa pystyttäisiin tehostamaan ja näin tarjoamaan mahdollisimman hyvät lähtökohdat tiimiyrittäjille opiskella markkinointia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste