Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Challenges in the Nordic ICT marketing communications

Tankka, Riikka (2016)

 
Avaa tiedosto
Riikka_Tankka.pdf (1.014Mt)
Lataukset: 


Tankka, Riikka
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603143134
Tiivistelmä
Tiivistelmä


Tieto- ja viestintätekniikan ala kehittyy nopeatempoisesti. Kyseinen toimiala antaa yrityksille mahdollisuuden toimia globaalisti laajojen tietoverkkojen avulla. Tämä tuo mukanaan kuitenkin myös haasteita kun asiakaskunta on eri maissa. Maisterityön tavoitteena oli kerätä yleistä, mutta myös maakohtaista, tietoa markkinointiviestinnän toteuttamisesta sekä lainmukaisista säädöksistä pohjoismassa. Viestintäkanavia joita tutkittiin, olivat sähköpostimarkkinointi, tapahtumamarkkinointi, media markkinointi ja telemarkkinointi.

Työn tutkimusmenetelmänä käytettiin tapaustutkimusta jotta tutkimuskysymykseen vastattaisiin toimeksiantajan näkökulmasta. Tiedonkeruu toteutettiin kvalitatiivisella menetelmällä. Ensisijainen tutkimustieto kerättiin markkinointi yritysten haastatteluilla kaikista pohjoismaissa. Toissijainen tieto hankittiin tieto- ja viestintätekniikan alan tutkimuksista ja tilastoista, viestinnän kehittymisestä sekä maakohtaisista lakisäädöksistä koskien henkilötietojen tietosuojaa.

Digitalisoitumisesta huolimatta ihmisten vuorovaikutus on tärkeää liiketoimintasuhteita muodostettaessa ja ylläpidettäessä. Vuorovaikutuksen on tutkittu näkyvän suoraan myynnin kasvuna. B2B suoramarkkinoinnissa, kuten telemarkkinointi ja sähköpostimarkkinointi, tulisi oikea viesti lähettää oikeaan aikaan jotta siitä muodostuisi palvelukokemus. Oikeiden kanavien käyttäminen jolla yritys tavoittaa asiakkaat on yhtä tärkeää kuin itse viesti. Asiakkaiden kiinnostus herätetään selkeällä viestillä kerrottaessa monimutkaisista ICT ratkaisusta. Asiakkaat etsivät ostoprosessinsa aikana tietoa Internetistä ja yrityksen tulisikin tarjota tietoa vaikuttaakseen asiakkaan ostopäätökseen. Mobiilien käyttö laajentuu ja tämä on luonut uuden viestintä kanavan markkinoijille. Viestintä mobiilin kautta kasvaa ja tästä syystä kaikki verkkoon laitettu sisältö tulisi optimoida mobiililla luettavaksi.

Maisterityössä on markkinointiviestinnän hallitsemisen malli jota toimeksiantaja voi hyödyntää luodessaan uusia kampanjoita ja seuratessaan niiden toteutusta. Lisäksi työssä on tilastoja ja tietoa useista eri aiheista joita voidaan hyödyntää suunnitellessa ja toteuttaessa kohdennettua markkinointiviestintää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste