Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Avaintekijät kosmetiikan verkkokaupan menestykseen Suomessa

Väyrynen, Virve (2016)

 
Avaa tiedosto
OpinnaytetyoVirveVayrynen.pdf (482.5Kt)
Lataukset: 


Väyrynen, Virve
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603183336
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaisia erityispiirteitä suomalaisilla verkko-ostajilla on sekä miltä verkkokaupan tulevaisuus näyttää Suomessa taloustilanteen huomioiden. Työ on selvitys, joka pohjautuu verkkolähteisiin ja aikaisemmin tehtyihin tutkimuksiin. Koottua tietoa käytettiin apuna uuden kosmetiikan verkkokaupan lanseerauksessa ja markkinoinnissa. Työssä perehdyttiin suomalaisten kosmetiikan ostotottumuksiin sekä Suomessa käytettyihin kosmetiikkamainonnan muotoihin ja kanaviin tavoitteena muodostaa kuva kannattavasta markkinointistrategiasta.

Tutkimukset osoittivat suomalaisten ostavan yhä enemmän verkosta, sillä se säästää aikaa, vaivaa ja usein myös rahaa. Taloustilanteen vaikutus osoitti halun tukea nimenomaan suomalaisia yrityksiä. Jotta kosmetiikan myyminen verkossa onnistuisi, on tärkeää, että verkkosivusto herättää kuluttajan luottamuksen, on käyttäjäystävällinen ja kuluttaja kokee saavansa hy-vää asiakaspalvelua. Laadukkaat tuotekuvat ja tuotekuvaukset sekä verkossa tapahtuva oikein kohdistettu mainonta nousivat avainasemaan. Tyypillinen suomalainen kosmetiikan verkko-ostaja on 18 – 26-vuotias nainen, joka on jossain määrin kiinnostunut luonnonkosmetiikasta, käyttää kolmanneksen kosmetiikkabudjetistaan hiustuotteisiin sekä puolet vähemmän rahaa hajuvesiin kuin muut eurooppalaiset. Tämän kohderyhmän tavoittaa parhaiten naistenlehtien verkkosivuilla ja blogeissa tapahtuvalla mainonnalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste