Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Ideasta teokseksi, ponnahduslauta suomalaisen lastenkirjallisuuden maailmaan

Korhonen, Veera (2016)

 
Avaa tiedosto
3Opinnaytetyo2016-VeeraKorhonen.pdf (410.4Kt)
Lataukset: 


Korhonen, Veera
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603233482
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoitus oli tutkia, miten lapset, aikuiset ja kirjailijat kokevat lastenkirjan, miten lastenkirjallisuus on kasvanut nykyisiin mittoihinsa ja minkälaiset lastenkirjat kiehtovat lukijaa. Sivuan työssäni myös myyntilukuja ja lasten lukemaan oppimista.

Tutkimusmenetelminä käytin haastatteluita sekä lähdekirjallisuutta. Haastattelin kolmea kirjailijaa sähköpostitse ja toteutin kyselyn Suurperheiden äidit nimisessä Facebook- ryhmässä. Vierailin lapsiperheen luona kolmesti antaen lapsille luvan valita kirjastosta juuri heitä kiinnostavaa kirjallisuutta.

Perehdyin myös siihen, ovatko painetut lastenkirjat pitäneet paikkansa viihdykemuotoja alati digitalisoituvassa maailmassa, ja millaisia genrejä lastenkirjallisuus pitää sisällään.

Opinnäytetyöni päämääränä on toimia ponnahduslautana suomalaiseen lastenkirjallisuuteen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste