Successful foundation for concept entirety and marketing: Case Restaurant Fregatti
Mäenpää, Janina; Brandt, Annina (2016)
Mäenpää, Janina
Brandt, Annina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603293598
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603293598
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä Ravintola Fregatin kanssa, joka on parhaillaan käymässä konseptinmuutos prosessia läpi. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kes-keiset tekijät kun luodaan menestyksekästä konseptia, määrittää vaiheet muutosprosessissa ja minkälainen on markkinoinnin rooli konseptimuutos prosessissa.
Fregatti on vuonna 1998 perustettu perheomistuksessa oleva ravintola. Fregatti on osa Finn-crespo Oy:tä, joka omistaa kaksi ravintolaa Fregatin lisäksi, mutta ei ole ketjuravintola. Fre-gatin omistajat halusivat luoda uuden konseptin houkutellakseen uusia asiakkaita, ja erottu-akseen edukseen alueen muista ravintoloista.
Opinnäytetyömme on jaettu kahteen osaan: teoreettiseen osuuteen ja tutkimusosuuteen. Teoreettinen osuus on jaettu kahteen osaan: konseptimuutos ja markkinointi osana
konsepti-muutosta. Tutkimuksessamme keskityimme kyselyyn josta saamme kuvan nykyisestä tilantees-ta, vertailuanalyysiin ja havaintojen tekemiseen ravintolan ympäristössä.
Opinnäytetyön tuloksena loimme ehdotuksia Ravintola Fregatille. Ehdotukset sisältävät ideoi-ta jonka avulla Ravintola Fregatti houkuttelisi uusia asiakkaita kokeilemaan palvelujaan.
Fregatti on vuonna 1998 perustettu perheomistuksessa oleva ravintola. Fregatti on osa Finn-crespo Oy:tä, joka omistaa kaksi ravintolaa Fregatin lisäksi, mutta ei ole ketjuravintola. Fre-gatin omistajat halusivat luoda uuden konseptin houkutellakseen uusia asiakkaita, ja erottu-akseen edukseen alueen muista ravintoloista.
Opinnäytetyömme on jaettu kahteen osaan: teoreettiseen osuuteen ja tutkimusosuuteen. Teoreettinen osuus on jaettu kahteen osaan: konseptimuutos ja markkinointi osana
konsepti-muutosta. Tutkimuksessamme keskityimme kyselyyn josta saamme kuvan nykyisestä tilantees-ta, vertailuanalyysiin ja havaintojen tekemiseen ravintolan ympäristössä.
Opinnäytetyön tuloksena loimme ehdotuksia Ravintola Fregatille. Ehdotukset sisältävät ideoi-ta jonka avulla Ravintola Fregatti houkuttelisi uusia asiakkaita kokeilemaan palvelujaan.