Markkinointiviestintäkampanja, Case: Taipalsaari-triathlon
Rikkonen, Ella (2016)
Rikkonen, Ella
Saimaan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603243552
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603243552
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ, jonka produktina syntyi markkinointi-viestintäkampanja ja se toteutusohjeistus. Kampanja markkinoi Taipalsaari-triathlonin kuntosarjaa Taipalsaaren kunnan asukkaille. Taipalsaari-triathlon järjestetään 2.7.2016 vuotuisen Taipalsaari-päivät -tapahtuman yhteydessä. Produktin tavoitteena on innostaa kuntalaiset osallistumaan kuntosarjaan.
Työ ei sisällä selvityksiä, sillä niiden käyttö olisi kasvattanut työmäärääni hallit-semattomaksi. Lähteinä on kirja- sekä internetlähteitä, suomenkielisiä ja englanninkielisiä. Keräämääni tietoa olen soveltanut Taipalsaari-triathloniin toimeksiantajan tietojen avulla. Tietoa on kerätty hieman kuntamarkkinoinnista, tapahtumamarkkinoinnista ja urheilumarkkinoinnista. Näiden raamien sisällä on sovellettu yleisiä markkinointiviestinnän malleja Taipalsaari-päivien markkinointiin.
Valmis markkinointiviestintäkampanja koostuu kolmesta osasta, julisteesta, flyerista ja sosiaalisesta mediasta. Julisteen ja flyerin suunnittelu oli yksi osa työtä. Kampanjan tehokkuutta tässä työssä ei voitu mitata, sillä tulokset näkyvät osallistujamääränä vasta heinäkuussa 2016. Toimeksiantajalta saatu palaute oli hyvä.
Työ ei sisällä selvityksiä, sillä niiden käyttö olisi kasvattanut työmäärääni hallit-semattomaksi. Lähteinä on kirja- sekä internetlähteitä, suomenkielisiä ja englanninkielisiä. Keräämääni tietoa olen soveltanut Taipalsaari-triathloniin toimeksiantajan tietojen avulla. Tietoa on kerätty hieman kuntamarkkinoinnista, tapahtumamarkkinoinnista ja urheilumarkkinoinnista. Näiden raamien sisällä on sovellettu yleisiä markkinointiviestinnän malleja Taipalsaari-päivien markkinointiin.
Valmis markkinointiviestintäkampanja koostuu kolmesta osasta, julisteesta, flyerista ja sosiaalisesta mediasta. Julisteen ja flyerin suunnittelu oli yksi osa työtä. Kampanjan tehokkuutta tässä työssä ei voitu mitata, sillä tulokset näkyvät osallistujamääränä vasta heinäkuussa 2016. Toimeksiantajalta saatu palaute oli hyvä.